Strandhotellet

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Strandhotellet

Inlägg av SPR »

Någon mer som har varit här och spanat eller kanske varit här när det var öppet? Lyckades inte hitta någon att prata med när jag var där idag.
Bild

http://spr.dinstudio.se/gallery_67.html
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""SPR""]Någon mer som har varit här och spanat eller kanske varit här när det var öppet? Lyckades inte hitta någon att prata med när jag var där idag.
Bild

http://spr.dinstudio.se/gallery_67.html[/quote]

Sannolikt kapitalmarknadskrisens offer. Kommer att se illa ut nästa år.
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

Ja, för hade nya ägaren haft som syfte att använda det i sommar så borde det vara klart för sommargäster om ett par veckor. Ser ju inte direkt ut som det.
fraje
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 13 mar 2009, 12:03

Inlägg av fraje »

Jag var där sommaren 2007 å lyssnade på "Billy" och då var det bara jag, en kompis till mig och max tio personer till, så det förvånar ialla fall inte mig att det står där å förfaller! Men det är absolut värt ett besök, det är otroligt fint och mysigt innanför väggarna!!!





[quote=""SPR""]Någon mer som har varit här och spanat eller kanske varit här när det var öppet? Lyckades inte hitta någon att prata med när jag var där idag.
Bild

http://spr.dinstudio.se/gallery_67.html[/quote]
Användarvisningsbild
Kvaveberusad
Inlägg: 152
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 15:10

Sv: Strandhotellet

Inlägg av Kvaveberusad »

Snyggt hus, jag har en perversion till gamla trähus! synd o skam att det bara ska stå och förfalla, inte konstigt dock, det kostar en hel del att hålla dem iordning, speciellt när huset är så stort som det är
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Verkligen ett vackert hus, och otroligt tråkigt att det får stå och förfalla.

Men frågan är om några hotell alls går bra i dessa kristider? Lär inte vara första gången vi ser det här syndromet... :(

Du har en väldigt snygg hemsida, förresten, SPR, och mycket snygga bilder! :)
Användarvisningsbild
Matso
Inlägg: 259
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 12:55
Kontakt:

Inlägg av Matso »

Fast å andra sidan har den byggnaden i princip alltid sett ut sådär, med flagnande färg osv. Det var laholmsungdomarnas favvoställe att festa på när jag var i den åldern och bodde i krokarna och alltid ett helvetiskt hålligång på midsommarafton m fl storhelger. Vissa somrar hade man levande musik på en scen utanför, mest lokala förmågor i o f sig, men ändå. Det var nog mycket länge sedan som byggnaden fungerade som ett regelrätt hotell utan har mest fungerat som resturang, danslokal och pub.

Vid ett tillfälle i början av 90-talet spelade dansbandet Candela där (till mitt enda försvar för att ha frivilligt utsatt mig för denna sataniska form av musik kan väl sägas att jag var onykter). Sångerskan var dock riktigt spännande, jenny öhlund tror jag hon hette, och styrkt av bailies (jag var ung) tänkte jag bjuda upp henne i pausen - helt utan att reflektera över att när bandet hade paus fanns det inget att dansa till. Men precis när jag skulle gå fram passerade jag en biffig kille ur det lokala mc-gänget som skulle vinka på en polare vilket resulterade i att hans handflata landade mycket hårt i mitt ansikte och när stjärnorna runt skallen slutat snurra hade tösen försvunnit och mina polare låg dubbelvikta av skratt. Det var nog lika bra det i o f sig...

Och alltid flagnande färg. Men det är synd att det står tomt, det är ett stycke historia som är väl värt att bevara.

/MatsO
Im not lost, Im only exploring...
www.matsol.se/Galleri
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

[quote=""Straycat""]Verkligen ett vackert hus, och otroligt tråkigt att det får stå och förfalla.

Men frågan är om några hotell alls går bra i dessa kristider? Lär inte vara första gången vi ser det här syndromet... :(

Du har en väldigt snygg hemsida, förresten, SPR, och mycket snygga bilder! :) [/quote]

Tackar! :) Vi sliter väldigt mycket med sidan. I dagarna är vi uppe i 50 ödeplatser, varav många är unika. I slutet på denna månad börjar det komma in nya reportage från sommarens bravader! / Johan
Strumpan
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 24 okt 2009, 20:35

Sv: Strandhotellet

Inlägg av Strumpan »

Ja strandhotellet är ju ett klassiskt ställe för alla som är uppvuxna i Laholmsområdet. Har i princip alltid varit fest vid skolavslutningar osv där. Trist att det lade ner, men kanske lika bra det.
Skriv svar