Kiosk på Odenplan, Sthlm

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Kiosken lär visst vara K-märkt. Det var en massa ståhej om den för några år sen. jag tror en fd ägare försökte ändra den något men fick nej och sen dök det upp en konkurrent (korvmojj) 20 meter längre bort som fick serveringstillstånd. Ägaren sa att de staden ville ha kiosken kvar som museum, utan att ge dem en chans att kunna driva kiosken.

/T
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""Jerlerup""]Kiosken lär visst vara K-märkt. Det var en massa ståhej om den för några år sen. jag tror en fd ägare försökte ändra den något men fick nej och sen dök det upp en konkurrent (korvmojj) 20 meter längre bort som fick serveringstillstånd. Ägaren sa att de staden ville ha kiosken kvar som museum, utan att ge dem en chans att kunna driva kiosken.

/T[/quote]

okej, det låter fint om den blir kvar på sin plats..
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

Kiosken rivs!
Gick förbi för ett par dagar sedan.
då var de i full gång med slakten!
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

[quote=""Tidevarvets""]Kiosken rivs!
Gick förbi för ett par dagar sedan.
då var de i full gång med slakten![/quote]

hoppas inte, det jag hörde var att dom skulle flytta den tills citybanan grejen är klar och sen ställa tillbaka den.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Japp. Tydligen sitter det en skylt där som upplyser om att den kommer tillbaka. Lär väl bli runt 2017 när arbetena är klara

”Apotekarnes vattenbutik” ritades 1954 av Erik Glemme på beställning av Apotekarne. Den uppfördes på Odenplan på 1950-talet och har stått på platsen sedan dess"
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

[quote=""Elagabalus""]Japp. Tydligen sitter det en skylt där som upplyser om att den kommer tillbaka. Lär väl bli runt 2017 när arbetena är klara

”Apotekarnes vattenbutik” ritades 1954 av Erik Glemme på beställning av Apotekarne. Den uppfördes på Odenplan på 1950-talet och har stått på platsen sedan dess"[/quote]

Okej, jag missade skylten! Misstänkte att den skulle komma tillbaka eftersom att det var lovat. Men "nermonteringen" såg lite hårdhänt ut,
därav funderingen. Tack för upplysningen.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Tidevarvets""]Okej, jag missade skylten! Misstänkte att den skulle komma tillbaka eftersom att det var lovat. Men "nermonteringen" såg lite hårdhänt ut,
därav funderingen. Tack för upplysningen.[/quote]

Har inte passerat själv men såg upplysningen om skylten på en helt nyligen uppdaterad blogg. Man får anta att det stämmer
Skriv svar