Djupsås Folkets park

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Kalledisco
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 13:51

Djupsås Folkets park

Inlägg av Kalledisco »

Någon som vet om det är någon verksamhet i Djupsås folkets park strax utanför Nossebro?
Har åkt förbi någon gång och sett parken, men det verkar som den bara står och förfaller.
Detta var en av dom stora folkparkerna i västergötland på 70-80talet om jag förstått det rätt. Dom flesta stora dansbanden lär ha spelat där, Flamingo, Tonix, Thorleifs etc. after shave och Galenskaparna lär ha börjat sin bana här.
Nästa gång jag åker dit skall jag fota lite och lägga upp bilder här.

Sen kom discon och discoteken och tog död på nästan alla folkparker...
Användarvisningsbild
Braweheart
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 20:16
Kontakt:

Inlägg av Braweheart »

Fan där var man som mindre i början av 90 talet.. Undra om det finns kvar..
Det gick under namnet "supsås" då..
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Kalledisco""]Någon som vet om det är någon verksamhet i Djupsås folkets park strax utanför Nossebro?
Har åkt förbi någon gång och sett parken, men det verkar som den bara står och förfaller.
Detta var en av dom stora folkparkerna i västergötland på 70-80talet om jag förstått det rätt. Dom flesta stora dansbanden lär ha spelat där, Flamingo, Tonix, Thorleifs etc. after shave och Galenskaparna lär ha börjat sin bana här.
Nästa gång jag åker dit skall jag fota lite och lägga upp bilder här.

Sen kom discon och discoteken och tog död på nästan alla folkparker...[/quote]

Sökningar på nätet antyder att det är slut. Verkar ha dött med Sjöredsfestivalens hädanfärd.
Kalledisco
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 13:51

Inlägg av Kalledisco »

[quote=""Braweheart""]Fan där var man som mindre i början av 90 talet.. Undra om det finns kvar..
Det gick under namnet "supsås" då..[/quote]

Skall kolla upp det närmare när vinter släpper, just nu ligger det väl ca 60cm snö över alltihop där.
Kalledisco
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 13:51

Inlägg av Kalledisco »

[quote=""jornmark""]Sökningar på nätet antyder att det är slut. Verkar ha dött med Sjöredsfestivalens hädanfärd.[/quote]

Har inte hittat mer heller om parken, det enda jag vet närmare är att en hudklubb i trakten använt parken för hund/valpträning.
Skriv svar