Det övergivna värdshuset

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Ferdik
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 10 nov 2008, 14:50

Det övergivna värdshuset

Inlägg av Ferdik »

Vet inte om någon postat det tidigare? Men här är ett najs plejs mitt i vår vackra huvudstad.

:cool:
Senast redigerad av 1 Ferdik, redigerad totalt 0 gånger.
Fredricssons övergivna platser: http://fredricsson.blogspot.com/
snigel1
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 30 mar 2009, 21:28

Inlägg av snigel1 »

Där var jag o käkade för bara typ 2-3 år sedan.

Var där förra sommaren och hängde lite på bryggan nedanför... då var det visserligen igenbommat men såg inte så öde ut.

Jäklar vad nedkört det blivit... en villa i området går väl på 10-20 mille så det borde ju vara värt att fräscha upp?
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Åh, tusan. Det stället har ju blivit riktigt UE-mässigt. Ska kila dit och fota nån dag! Lite sorgligt, faktiskt! Läget är ju SUPER! Det måste vara nån arvstvist eller skattetvist bakom det. Ska googla lite och kolla vad som hänt senare idag.

/T
Jerlerup
Inlägg: 110
Blev medlem: tor 11 jun 2009, 06:06

Inlägg av Jerlerup »

Aha... Nu vet jag. Tydligen ägdes stället av en del hel- och halvkriminella typer och sköttes inte som det skulle. Den sista gången stället fick en ansiktslyftning och underhölls var för över tio år sen.

Den siste ägaren var förresten brodern till den dåvarande pojkvännen till en kändis, en pojkvän som slog kändisen och dömdes för misshandel.

2006 stod pojkvännen till kändisen inför rätta misstänkt både för misshandel och för att tillsammans med en krögarkollega ha pysslat med grova skatte- och bokföringsbrott i en restaurang han ägde, Il Conto.

Brodern till denna pojkvän (brodern som ägde värdshuset på bilderna) till kändisen misstänktes vara inblandad på något sätt.

Hur som helst ägde brodern formellt detta trevliga värdshus som vi kunde se på bilderna men pojkvännen till kändisen jobbade som restaurangchef där 2006 vilket gjorde skattemyndigheten misstänksamma eftersom den f.d. kändispojkvännen var en riktigt fifflande typ.

En annan broder till pojkvännen dömdes förresten för narkotikabrott i samma veva. Och pappan till klanen misstänktes styra allt, men det fanns inga bevis. Och en annan bror sa tydligen upp bekantskapen med familjen och fick barn med en annan skönsjungande kändis. men även han är i restaurangbranschen, och även han har strul med relationen med sin kändis...

En rörig historia. Men kort och gott tvingades klanen sälja stället på bilderna och enligt DN i vintras ska den nya ägaren rusta upp stället till nästa säsong.



/T
Användarvisningsbild
Kvaveberusad
Inlägg: 152
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 15:10

Inlägg av Kvaveberusad »

Vackert hus med ett bra läge. Känns dock lite ovisst med dagens finansläge hur banker osv känner för att låna ut pengar till rusta upp/bygga till anläggningar som dessa.


Hoppas kan man ju alltid, gamla hus bör bevaras :)
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda
Thobbie
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 13 feb 2009, 20:41

Inlägg av Thobbie »

[quote=""Ferdik""]Vet inte om någon postat det tidigare? Men här är ett najs plejs mitt i vår vackra huvudstad.

:cool: [/quote]

Tycker det är väldigt likt oscars på Marstrand..
http://www.jornmark.se/places_intro.asp ... =180&lang=
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Kvaveberusad""]Vackert hus med ett bra läge. Känns dock lite ovisst med dagens finansläge hur banker osv känner för att låna ut pengar till rusta upp/bygga till anläggningar som dessa.


Hoppas kan man ju alltid, gamla hus bör bevaras :) [/quote]

Ja, kolla de två danska sommarlanden som jag lade ut sist. Det är som att en jävla massa står still just nu. Fascinerande.
Användarvisningsbild
Kvaveberusad
Inlägg: 152
Blev medlem: sön 05 apr 2009, 15:10

Inlägg av Kvaveberusad »

[quote=""jornmark""]Ja, kolla de två danska sommarlanden som jag lade ut sist. Det är som att en jävla massa står still just nu. Fascinerande.[/quote]

verkligen! passerade Marstrand nu i veckan på min lilla västkustodyssé. Men jag hade allaredan fått nog av stekare så jag passerade utan att stanna denna gång.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Yoda
Användarvisningsbild
Tidevarvets
Inlägg: 136
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 09:09
Kontakt:

Inlägg av Tidevarvets »

Lite kuriosa,
Om det var någon som såg serien; MORDEN som sändes på SVT nyligen.
Där kunde man nämligen skåda Värdshuset i bruk, de använde huset vid inspelningen just som värdshus på ön.
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Köttigt! Jobbar ute på den där Ön! :)
Man kanske skulle ta en sväng förbi där efter jobbet nån da? ;)
Skriv svar