Folkets hus i Fagersta (Sammanslagna trådar)

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

Fina bilder, men byggnaden... jag vet inte om jag uppskattar den tidens lite väl djärva akitektur. För experimentellt. För vågat. För osymetriskt för min smak.
Användarvisningsbild
Nanna
Inlägg: 99
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 11:39
Kontakt:

Inlägg av Nanna »

Ojojoj... det verkar ha gått snabbt i förfall. Tyckte det inte det var allt för länge sedan jag var i Folkets Hus och slängde då ett öga på scenen.
Användarvisningsbild
NoLifeLost
Inlägg: 82
Blev medlem: ons 18 feb 2009, 23:01

Inlägg av NoLifeLost »

[quote=""Grishnac""]1992 var jag där på konserter, det är inga dåliga band som har lirat på den scenen kan jag meddela - eller vad sägs om: Green Day, Bad religion, No fun at all, Napalm Death, Obituary, Carcass eller Boltthrower för att nämna några........ja det är med en tår i ögat man minns 90-talets hårdrocksdagar.[/quote]

och hur kan du ha glömt candlemass!!! var ju fler än en gång :P
Användarvisningsbild
Vastmanland
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 15:13
Kontakt:

Folketshus Fagersta

Inlägg av Vastmanland »

Har uppdaterat hemsidan med bilder ifrån Folketshus i Fagersta.
Bild
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Vastmanland""]Har uppdaterat hemsidan med bilder ifrån Folketshus i Fagersta.
[/quote]

Undrar vad som kommer ske där, upprustning eller rivning?

/B
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Sen har vi ju The Hives som skramlade igång i början på 90 talet i Fagersta.
Augustibuller i Lindesberg drog väl igång i samma veva som bergslagsrock lades ner.
Sen har vi ju ytterligare en gammal härlig "festival" i den tidseran. Dalarocken i Hedemora. Underbara tider :)
Tompamann
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 17 feb 2012, 12:55

Inlägg av Tompamann »

Har en liten fråga, ligger detta folkets hus brevid det nuvarande? Är sugen på att fotoa det :rolleyes:
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""Tompamann""]Har en liten fråga, ligger detta folkets hus brevid det nuvarande? Är sugen på att fotoa det :rolleyes: [/quote]

Lägg ner 1,5 minut på det så lovar jag att du hittar det. Det är inte en världsmetropol son NY här utan Fagersta... Sen kan du fotoa det i lugn o ro.. ;)
Tompamann
Inlägg: 11
Blev medlem: fre 17 feb 2012, 12:55

Inlägg av Tompamann »

[quote=""bunkrologen""]Lägg ner 1,5 minut på det så lovar jag att du hittar det. Det är inte en världsmetropol son NY här utan Fagersta... Sen kan du fotoa det i lugn o ro.. ;) [/quote] Är från Ludvika, så hittar ej så bra i Fagersta :rolleyes:
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Tompamann""]Är från Ludvika, så hittar ej så bra i Fagersta :rolleyes: [/quote]

Ge dig nu..... ;)

Internet bjuder på x antal sökfunktioner, Google, Eniro osv osv, sökte på en av dessa internet-tjänster exakt på trådens namn, hamnade 25 meter fel.... :D

Jag är väldigt nyfiken på hur olika generationer av Svenskar vet hur man kan använda olika sökfunktioner på nätet.

Jag är 60-talist, så Internet kom in i mitt liv relativt sent, men bedömmer att jag och många i samma ålder som mig, är relativt/väldigt duktiga på att leta upp fakta på nätet, medans "de äldre" och "de yngre" är mindre duktiga. (Eller är mer otåliga)

Så, min fråga till dig, är du väldigt ung, eller väldigt gammal? Skulle vara kul få veta, med hänvisning till frågan här ovan :)

/B
Skriv svar