Övergiven festplats/folkpark

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Övergiven festplats/folkpark

Inlägg av Sincro »

Här är lite bilder från ett ställe som man besökte ofta för 10-15 år sedan. Vet ej när det lades ner men det borde vara minst 5 år sedan. Av ospacklad gips på väggarna att döma har antagligen någon börjat renovera men inte kommit så värst långt. Jag vet inte så mycket om ställets tidigare historia, men en äldre herre jag pratat med berättade att han varit där mycket i sin ungdom på 50-talet.

Gyllene Tider spelade här 26 juli 1980, och den 31 aug 1968 gjorde Tommy Blom sin sista spelning med Tages just här (till fansens stora sorg).

http://www.pixbox.se/alb1111619

Bildkvalitén är sådär, inte ett endaste fönster och taget med kompaktkamera med blixt.
Senast redigerad av 1 Sincro, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Braweheart
Inlägg: 126
Blev medlem: tor 10 sep 2009, 20:16
Kontakt:

Inlägg av Braweheart »

Ser klart lämnat ut detta.. Läckert ställe i sina praktdagar kan man se..
Användarvisningsbild
Marsheaux
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 18:20

Inlägg av Marsheaux »

Finns nog många folkparker som bara står och förfaller skulle jag tro. Vart ungefär ligger denna? Ser att du är från Lilla Edet så jag antar att den kan ligga nånstans i närheten. Kommer själv från kommunen så en fingervisning skulle funka. :)
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""Marsheaux""]Finns nog många folkparker som bara står och förfaller skulle jag tro. Vart ungefär ligger denna? Ser att du är från Lilla Edet så jag antar att den kan ligga nånstans i närheten. Kommer själv från kommunen så en fingervisning skulle funka. :) [/quote]

Kan ge en liten ledtråd: När Gyllene Tider spelade här som nämns i första inlägget fick man antingen åka färja hit eller ta bron från andra hållet pga en båt som hette Star Clipper. :rolleyes:
Senast redigerad av 1 Sincro, redigerad totalt 0 gånger.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Hawkbat
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 20:23

Inlägg av Hawkbat »

Har en speciell klockarkärlek till övergivna festplatser. Lindfors och Masten är ju välkända UE-mål, och Virserum är ju också relativt känd, men övriga tre har jag inte stött på i forumet. Det gäller de småländska S. Kärr, Djursvik och Persmåla Hage. Dessa har också varit svåra att få information om, så finns det någon som kan berätta något om dessa är jag tacksam.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Hawkbat""]Har en speciell klockarkärlek till övergivna festplatser. Lindfors och Masten är ju välkända UE-mål, och Virserum är ju också relativt känd, men övriga tre har jag inte stött på i forumet. Det gäller de småländska S. Kärr, Djursvik och Persmåla Hage. Dessa har också varit svåra att få information om, så finns det någon som kan berätta något om dessa är jag tacksam.[/quote]

Ja, det fanns verkligen inte mycket. Södra Kärr är ju heltomt med info. Men kanonfina bilder i alla fall.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

[quote=""jornmark""]Ja, det fanns verkligen inte mycket. Södra Kärr är ju heltomt med info. Men kanonfina bilder i alla fall.[/quote]

S:a Kärr har jag varit och hälsat på vid 2 tillfällen, finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id994829_page0.html

Som ni sagt så är infon dålig/svår att få tag på. Utöver det som står på sidan är att det var idrottsklubben (bandy eller fotboll) som drev stället. Jag ska kika och se om jag hittar länkar till info om stället.

edit: hittade lite nyare bilder från i sommar som jag laddade upp.
Senast redigerad av 1 DMT, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: la till bilder
Skriv svar