Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

De flesta av er som har någon anknytning till Tanum Sommarland har säkert hört "rykte" att det snart ska rivas och byggas nått nytt på platsen. Jag "tvingade" en bekant för ett par dagar sen att åka inom platsen för att kolla läget när han hade vägarna förbi men han hittade det inte och själv var han säker på var det ska ligga, själv är jag inte säker , försöker hitta på kartan men utan lycka :( har för mig att det ska ligga norr om Tanumshede för att inte yppa för för mycket om vägbeskrivningen men till min fråga; kan det verkligen vara rivet och borta redan? har sett bilder från sommarlandet så sent som i somras så blir ju lite fundersam, jag har planerat in att åka dit i början på december nämligen.
Dr Tukt
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 10:06

Inlägg av Dr Tukt »

[quote=""c_balder82""]De flesta av er som har någon anknytning till Tanum Sommarland har säkert hört "rykte" att det snart ska rivas och byggas nått nytt på platsen. Jag "tvingade" en bekant för ett par dagar sen att åka inom platsen för att kolla läget när han hade vägarna förbi men han hittade det inte och själv var han säker på var det ska ligga, själv är jag inte säker , försöker hitta på kartan men utan lycka :( har för mig att det ska ligga norr om Tanumshede för att inte yppa för för mycket om vägbeskrivningen men till min fråga; kan det verkligen vara rivet och borta redan? har sett bilder från sommarlandet så sent som i somras så blir ju lite fundersam, jag har planerat in att åka dit i början på december nämligen.[/quote]


Har inte hört något om att det skulle vara rivet. Det borde stått i lokaltidningen isf? Ska se om jag kommer ihåg att fråga polarens föräldrar när jag springer på dom nästa gång. Det är inte så svårt att se infarten till stället, om skylten vid vägen inte är borta? Har inte tänkt på det när jag åkt förbi det senaste. Skicka ett pm om du vill ha vägbeskrivning.
Användarvisningsbild
Jocke
Inlägg: 303
Blev medlem: fre 17 okt 2008, 20:09

Inlägg av Jocke »

[quote=""Dr Tukt""]Har inte hört något om att det skulle vara rivet. Det borde stått i lokaltidningen isf? Ska se om jag kommer ihåg att fråga polarens föräldrar när jag springer på dom nästa gång. Det är inte så svårt att se infarten till stället, om skylten vid vägen inte är borta? Har inte tänkt på det när jag åkt förbi det senaste. Skicka ett pm om du vill ha vägbeskrivning.[/quote]

skylten satt kvar när jag åkte förbi förra veckan...
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""Dr Tukt""]Har inte hört något om att det skulle vara rivet. Det borde stått i lokaltidningen isf? Ska se om jag kommer ihåg att fråga polarens föräldrar när jag springer på dom nästa gång. Det är inte så svårt att se infarten till stället, om skylten vid vägen inte är borta? Har inte tänkt på det när jag åkt förbi det senaste. Skicka ett pm om du vill ha vägbeskrivning.[/quote]

Det är nog inte rivet nej, som du skriver så borde det ha stått i tidningen. Har fått anvisningar på var det ligger nu men tack ändå :) , min kompis var helt ute på fel väg när han letade så han kommer nog inte ihåg var det ligger iaf, så jag får ta han ett tag ;)
Då återkommer jag förhoppningsvis i december med nytagna bilder från tanum sommarland :)
Användarvisningsbild
geigen
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 07 nov 2009, 19:21

Inlägg av geigen »

Hej alla !

Nej det är inte rivet, jag och två kompisar var där uppe i lördags. Fint och förhållandevis orört, väl värt ett besök även om man har en bit att åka.

För några år sedan hade folk en olaglig ravefest däruppe och det blev en massa tjafs om det efteråt om de hade haft tillstånd eller ej. Då vet jag att det var uppe i lokaltidningen om vad som skulle hända med det gamla vattenlandet men som sagt de e ju ett par år sedan och inget har hänt sedan dess...

Och vi åkte den branta långa rutschkanan, det gick som fan, och försökte oss på den gamla vattenrutschen också vid vattnet men det var inget glid.
Den stora rutschkanan rekommenderas starkt!!!
Där kan vi prata kill i magen för det går undan vill jag lova. :D
Keep smilin', it makes people wonder what you're up to!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""geigen""]Hej alla !

Nej det är inte rivet, jag och två kompisar var där uppe i lördags. Fint och förhållandevis orört, väl värt ett besök även om man har en bit att åka.

För några år sedan hade folk en olaglig ravefest däruppe och det blev en massa tjafs om det efteråt om de hade haft tillstånd eller ej. Då vet jag att det var uppe i lokaltidningen om vad som skulle hända med det gamla vattenlandet men som sagt de e ju ett par år sedan och inget har hänt sedan dess...

Och vi åkte den branta långa rutschkanan, det gick som fan, och försökte oss på den gamla vattenrutschen också vid vattnet men det var inget glid.
Den stora rutschkanan rekommenderas starkt!!!
Där kan vi prata kill i magen för det går undan vill jag lova. :D [/quote]

Sonen på väg utför:
http://www.jornmark.se/places_photo.asp ... =032&lang=
Användarvisningsbild
geigen
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 07 nov 2009, 19:21

Inlägg av geigen »

Ser ut som att ni hade bättre väder än vad vi hade när vi var där. :)
Keep smilin', it makes people wonder what you're up to!
Användarvisningsbild
nda
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:04

Inlägg av nda »

Attraherande ställe!
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Bara ett par dagar kvar till mitt första besök på tanum efter stängningen! Ska bli mycket intressant att äntligen få åka dit. Ska nu surfa runt och leta fler ställen runt(norr om) tanum som är öde, nån med ideér??
Skriv svar