Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""CB Milton""]Åter till ämnet nära på. Jag vet att det fanns ett lekland/sagoland i Jonsered som klappade igen någon gång 1982/1983. Men mer än så kommer jag inte ihåg. Jag kommer heller inte ihåg var mer precist det låg, bara att jag blev ledsen när leklandet/sagolandet hade stängt igen för gott. Jag tror även det fanns något lekland/sagoland med dinosaurier o.dyl. i närheten av Knäred.[/quote]
Kollade upp detta häromsistens. Skall vara utplånat från jordens yta.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

[quote=""CB Milton""]Jag tror även det fanns något lekland/sagoland med dinosaurier o.dyl. i närheten av Knäred.[/quote]
Var det samma som en gång låg i Furudal, Dalarna - början på 90-talen? Jag har åkt förbi det där många gånger, såg otroligt kitschigt ut. Sen när vi fick barn och han kom i "dinosauråldern" skulle vi besöka - men då var allt flyttat till Småland enligt uppgift. Det finns dock en sak kvar - en jättestor Bethoven (eller är det Mozart) vid entrén till Orbadens camping. Ser helgalet ut.

Undrar om dom där dinousarerna ligger dumpade i någon skog eller i någons lada... mmmm
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""wildhack""]Var det samma som en gång låg i Furudal, Dalarna - början på 90-talen? Jag har åkt förbi det där många gånger, såg otroligt kitschigt ut. Sen när vi fick barn och han kom i "dinosauråldern" skulle vi besöka - men då var allt flyttat till Småland enligt uppgift. Det finns dock en sak kvar - en jättestor Bethoven (eller är det Mozart) vid entrén till Orbadens camping. Ser helgalet ut.

Undrar om dom där dinousarerna ligger dumpade i någon skog eller i någons lada... mmmm[/quote]

Bästa övergivna dinosaurierna hittar du i Skånes Fagerhult. Rekommenderas.
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Även konga kan va värt ett besök, dock finns väldigt lite spår kvar, och än mindre dinosaurier. T-Rex t.ex står numera i det lite nyare dinolandet vid Nyvång.
solstickeflickan
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 10:11

Inlägg av solstickeflickan »

I Berlin finns det många fina dinosaurer :rolleyes:
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""Amanite""]Även konga kan va värt ett besök, dock finns väldigt lite spår kvar, och än mindre dinosaurier. T-Rex t.ex står numera i det lite nyare dinolandet vid Nyvång.[/quote]

Konga utanför Tingsryd?
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
Hawkbat
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 20:23

Inlägg av Hawkbat »

[quote=""LowAndSlow""]Konga utanför Tingsryd?[/quote]

Nej, Konga i Skåne på Söderåsen, inte så långt från Röstånga!
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Jag var på Tanums Sommarland förra helgen, allt verkar vara orört. Dock låg det ju bostadshus vid ingången om man säger, där det står privat tomt på en skylt. Blev lite fundersam på om det skulle komma en gubbe med gevär efter mig men chansade :) Dock parkerade jag helt öppet och knallade på. Ska ta en tur till i sommar då jag vill ha lite grönska på bilderna Dessutom är jag inte riktigt nöjd med bilderna, ny kamera och lite dålig koll på inställningarna :)
Bilder finns på fredrikson.fotobojan.se
Tog även svängen förbi Uddevalla Folkets Park

Fredriksson
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

[quote=""Fredriksson""]Jag var på Tanums Sommarland förra helgen, allt verkar vara orört. Dock låg det ju bostadshus vid ingången om man säger, där det står privat tomt på en skylt. Blev lite fundersam på om det skulle komma en gubbe med gevär efter mig men chansade :) Dock parkerade jag helt öppet och knallade på. Ska ta en tur till i sommar då jag vill ha lite grönska på bilderna Dessutom är jag inte riktigt nöjd med bilderna, ny kamera och lite dålig koll på inställningarna :)
Bilder finns på fredrikson.fotobojan.se
Tog även svängen förbi Uddevalla Folkets Park

Fredriksson[/quote]

Läckert ställe det får nog bli ett besök dit i sommar.
Skriv svar