Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Kul bilder :) Jag missade lite på min resa dit, ska dock dit en tur igen. Vill fota det i sitt rätta element, sommar alltså :) Ser inte bevisbilderna lite Photoshopade ut? :) ha ha nej det var bra bevis!
Användarvisningsbild
Kairo
Inlägg: 115
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:49
Kontakt:

Inlägg av Kairo »

Läckra, men ganska deprimerande, bilder från allihop. Inget ser så övergivet ut som ett övergivet sommarland/nöjespark.
onk
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 18:13

Inlägg av onk »

Jag har för mig jag sett en skylt med Tanums Sommarland utefter vägen till Strömstad, men nu kan jag inte komma ihåg vart och senast jag åkte såg jag den inte.

Vill någon vänlig pm´a hur man hittar dit?
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Sådärja, då fick man äntligen tummen ur samtidigt som vädret var ok. Stället var helt klart värt ett besök och jag hade lätt kunnat gå där ett par timmar till. Jag var faktiskt där en gång i tiden när det begav sig, måste varit i slutet av 80-talet. Det enda jag kände igen var dock parkeringen samt den hemska ponnyridningen närmast entrén. :)
Fler bilder på http://www.pixbox.se/alb_show_id1116654_page0.html
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av 1 Sincro, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Fler bilder

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Fina bilder.
onk
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 18:13

Inlägg av onk »

Var där för några veckor sen en dag efter jobbet.
Polarn och jag var högst uppe i klätterställningen, höjdskräcken gjorde sig påmind..
Helt klart sevärt, en jobbarkompis som var där mkt som barn sade att det var ett stort "vattenland" där på fältet vid rutschkanorna men detta ser man inga spår av numera.

Vart lite intressant när vi var på väg mot bilen igen, började skymma lite och en stor älgtjur kliver ut 20m framför oss.
Tog någon sekund innan jag kopplade vad det var och han tänka: Är det en elefant?

Vi var ju ändå på ett gammalt sommarland..
Senast redigerad av 1 onk, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: stavfel..
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""onk""]
Vart lite intressant när vi var på väg mot bilen igen, började skymma lite och en stor älgtjur kliver ut 20m framför oss.
Tog någon sekund innan jag kopplade vad det var och han tänka: Är det en elefant?

Vi var ju ändå på ett gammalt sommarland..[/quote]
Ha ha ha... hjärnan hänger inte med alltid. :)
Om du varit där förr i barndomens dagar så var du nog borta i dina egna tankar,
det är ju sällan man upplever övergivna platser man faktiskt kan anknyta till på det sättet...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
onk
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 18:13

Inlägg av onk »

Nej den gör visst inte det :)

Jag har aldrig varit där innan, däremot polarna på jobbet som är från trakten var där hela somrarna.
Ska ta med han dit nångång så får han guida mer specifikt var allt kul låg :D
Dr Tukt
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 10:06

Inlägg av Dr Tukt »

Tanums sommarland känner man till väl, var där mycket när jag var liten. Min farbror var med och byggde det (kör grävmaskin och känner dom som startade det). Var ett av dom väldigt glada barnen som fick provåka sakerna innan det öppnade.
Angående husen på vänster sida när man kommer fram till entrén så bor en kompis föräldrar i det ena huset, så visst bor det folk där ute.
Trots att man varit och hälsat på där ute ett antal gånger har jag aldrig varit uppe på området sedan det stängde så tack för bilderna!
Användarvisningsbild
Nadal
Inlägg: 44
Blev medlem: sön 21 dec 2008, 01:43
Kontakt:

Inlägg av Nadal »

Hej

Nån som var ute på vrångsholmen nyss? :)
Skriv svar