Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
solstickeflickan
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 10:11

Tanum Sommarland

Inlägg av solstickeflickan »

Okej, jag har några frågor (igen). Den här gången är det om Tanum sommarland. Någon som vet om det är kvar, och om det i så fall är någon mening med att åka dit för att kolla? Läste nånstans att de skulle riva allting, är det sant? Har de redan börjat?

//Josefin
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""solstickeflickan""]Okej, jag har några frågor (igen). Den här gången är det om Tanum sommarland. Någon som vet om det är kvar, och om det i så fall är någon mening med att åka dit för att kolla? Läste nånstans att de skulle riva allting, är det sant? Har de redan börjat?

//Josefin[/quote]

Kan inte tänka mig annat än att det står kvar. Lågkonjunkturen lär skjuta på alla nyprojekteringsplaner...

Åker du dit ska du inte heller missa Uddevallas Folkpark.
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""jornmark""]Kan inte tänka mig annat än att det står kvar. Lågkonjunkturen lär skjuta på alla nyprojekteringsplaner...

Åker du dit ska du inte heller missa Uddevallas Folkpark.[/quote]

Lågkonjuktur är i sanning högkonjuktur för UE-utövare. :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Tanum Sommarland

Inlägg av Grishnac »

Ni har ju ta mig *** allt därenere, sommarland, sanatorier, företagshus, verkstäder, mackar, gamla vägar och lyxvillor.......vi har bostadshus efter bostadshus.....å ett par pappersbruk - det är inte rättvist!!!
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
erro
Inlägg: 286
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 16:00

Inlägg av erro »

[quote=""Grishnac""]Ni har ju ta mig *** allt därenere, sommarland, sanatorier, företagshus, verkstäder, mackar, gamla vägar och lyxvillor.......vi har bostadshus efter bostadshus.....å ett par pappersbruk - det är inte rättvist!!![/quote]

Kan så tyckas... men däruppe är det väl oftast mer orört, och ni är inte så många som konkurrerar om upptäkterna? Skulle inte ha nåt emot en guidning i Sundsvallstrakten, verkar finnas mycket spännande där!
http://erro.se

Spår av människor - Traces of mankind
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""erro""]Kan så tyckas... men däruppe är det väl oftast mer orört, och ni är inte så många som konkurrerar om upptäkterna? Skulle inte ha nåt emot en guidning i Sundsvallstrakten, verkar finnas mycket spännande där![/quote]

Det är bara att säga till.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Finns ju betydliget mer militärt norrut, även bergrum av olika slag, gruvor m.m...sånt har vi iaf nästan inget av här nere i skåne ;)
solstickeflickan
Inlägg: 27
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 10:11

Inlägg av solstickeflickan »

Det värsta är ändå att bo i Stockholm utan tillgång till bil eller annat. Finns inte så mycket om man inte är intresserad av tunnlar, etc. I norrland finns det massa hus och i söder finns massa andra coola saker.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

[quote=""solstickeflickan""]Det värsta är ändå att bo i Stockholm utan tillgång till bil eller annat. Finns inte så mycket om man inte är intresserad av tunnlar, etc. I norrland finns det massa hus och i söder finns massa andra coola saker.[/quote]

Det är rätt jobbigt att ta sig till de coola sakerna i södern också när man inte har tillgång till bil. Lokaltrafiken till Skivarp till exempel... man måste ringa och beställa en liten färdtjänstbuss :D
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Tanum Sommarland

Inlägg av Grishnac »

Ingen bil??? Tss....sörlänningar.... ;)
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Skriv svar