Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""Fredriksson""]Jag var på Tanums Sommarland förra helgen, allt verkar vara orört. Dock låg det ju bostadshus vid ingången om man säger, där det står privat tomt på en skylt. Blev lite fundersam på om det skulle komma en gubbe med gevär efter mig men chansade :) Dock parkerade jag helt öppet och knallade på. Ska ta en tur till i sommar då jag vill ha lite grönska på bilderna Dessutom är jag inte riktigt nöjd med bilderna, ny kamera och lite dålig koll på inställningarna :)
Bilder finns på fredrikson.fotobojan.se
Tog även svängen förbi Uddevalla Folkets Park

Fredriksson[/quote]

Jag är faktisk skeptisk till att någon bor där, det såg inte riktigt så ut tycker jag, framförallt inte det andra huset på vänster hand. Jag förmodar att allt hör till Stiftelsen Vrångsholmen som har det stora huset som ligger bakom dom andra, en bit in i botaniken.
Det allra första huset som ligger på höger hand några hundra meter innan man kommer till de andra husen är dock bebott, det vet jag med säkerhet.

Kul att se kort från en plats man själv just varit på men ett litet minus får du för att du inte gav dig upp i "borgen". :)
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Jag tror oxå att det inte bor någon där, men det var plaststolar utställda på ett sätt som om de som suttit där solat. men ingen människa synts ialla fall så det är säkert obebott.
Jag försökte att ta mig upp i borgen men jag blev lite feg då brädorna verkade lite ruttna här och var. Ska dock dit igen men då ska kompisar med så då kan man ju å hjälp om nåt händer :) Eller fanns det en annan väg upp?
Användarvisningsbild
JMSvenungson
Inlägg: 367
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:35
Kontakt:

Inlägg av JMSvenungson »

[quote=""Fredriksson""]Jag försökte att ta mig upp i borgen men jag blev lite feg då brädorna verkade lite ruttna här och var. Ska dock dit igen men då ska kompisar med så då kan man ju å hjälp om nåt händer :) Eller fanns det en annan väg upp?[/quote]

Nej det fanns det inte. Det var inga problem att ta sig upp dock, jag satte bara fötterna nära reglarna och hörde inte så mycket som ett endaste knakande. När jag kom upp blev jag dock skraj och tänkte att "aldrig i glödhetaste helvete att jag åker ner i det där röret, jag kommer fastna och svälta ihjäl!" så jag fick klättra ner också. Doh!
Senast redigerad av 1 JMSvenungson, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Ok jag kommer att följa ditt knep nästa gång jag beger mig dit :) Jag fastnar nog oxå i röret så jag får ta med mycket margarin i värsta fall, om jag inte orkar klättra ner alltså :)
Användarvisningsbild
Driftus
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 18 apr 2009, 22:41
Kontakt:

Inlägg av Driftus »

Nästan att man blev lite leksugen när man såg alla rutschkanor, trevliga bilder iaf :D
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""JMSvenungson""]Nej det fanns det inte. Det var inga problem att ta sig upp dock, jag satte bara fötterna nära reglarna och hörde inte så mycket som ett endaste knakande. När jag kom upp blev jag dock skraj och tänkte att "aldrig i glödhetaste helvete att jag åker ner i det där röret, jag kommer fastna och svälta ihjäl!" så jag fick klättra ner också. Doh![/quote]

It can be done...

http://www.jornmark.se/places_photo.asp ... =015&lang=
Användarvisningsbild
Fredriksson
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 15:18
Kontakt:

Inlägg av Fredriksson »

Ja det där såg kul ut får nog testa lite på nästa tur till Tanum :)
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

Har nu oxå varit o besökt sommarlandet.

Mina bilder finner ni här
http://www.pixbox.se/alb_show_id1085379_page0.html
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

[quote=""JMSvenungson""]Nej det fanns det inte. Det var inga problem att ta sig upp dock, jag satte bara fötterna nära reglarna och hörde inte så mycket som ett endaste knakande. När jag kom upp blev jag dock skraj och tänkte att "aldrig i glödhetaste helvete att jag åker ner i det där röret, jag kommer fastna och svälta ihjäl!" så jag fick klättra ner också. Doh![/quote]


Jag gick ner längs berget så jag kom ut vid vattenrutschkanorna. Kändes bättre än att utmana ödet att gå samma väg ner eller genom rutschkana.
slin83
Inlägg: 48
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 11:46

Inlägg av slin83 »

Vågade åka en av rutschkanorna
http://www.pixbox.se/pic_show_id28234362.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id28234363.html
Bildbevis är bra att ha ifall nån inte tror mig :)
Skriv svar