Tanum Sommarland

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Dr Tukt
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 26 apr 2009, 10:06

Inlägg av Dr Tukt »

[quote=""CB Milton""]Konsumbutiken i Krokstrand sägs vara ett bra objekt :) Spökmacken utanför Tanum har du alltid.[/quote]


Konsum i krokstrand håller på och renoveras så det är nog inte så mycket att se nu. Kolla Jörnmarks album för bilder på hur det såg ut innan renoveringen.

Vad är det för mack utanför tanum? Den som låg vid huds moar? Den är borta.


Kan faktiskt inte komma på några intressanta ställen här uppe just nu men skriver här om jag kommer på något.
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""Dr Tukt""]Konsum i krokstrand håller på och renoveras så det är nog inte så mycket att se nu. Kolla Jörnmarks album för bilder på hur det såg ut innan renoveringen.

Vad är det för mack utanför tanum? Den som låg vid huds moar? Den är borta.


Kan faktiskt inte komma på några intressanta ställen här uppe just nu men skriver här om jag kommer på något.[/quote]

Fasen, för sent då med andra ord, hade faktiskt tänkt att åka vägen över krokstrand till tanum, får söka vidare efter andra objekt.
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Tjohoo, imorn blir det Tanum sommarland, är nästan mer glad för att åka dit än till julbordet i Tanum, är det nått fel på mig :confused: confused: :p

Som jag har förstått så ska det vara ganska lugnt att åka dit, inga grannar som blir arga eller så hoppas jag, har med mig gubben så det känns lite bättre än att åka helt själv iaf.

Antagligen så går turen över Kornsjö, ska kolla in de gamla byggnaderna där, vet inte hur mycket som finns men är ganska säker på att tullstationen inte är i bruk längre och en och annan affär/café som är övergivet finns nog också.
Användarvisningsbild
geigen
Inlägg: 28
Blev medlem: lör 07 nov 2009, 19:21

Inlägg av geigen »

Det blir nog inga problem. Vad jag har fattat det så är de som bor i huset precis innan sommarlandet vana vid nyfikna människor. Vi parkerade för ett par veckor sen bakom deras lada och gick in i sommarlandet och det gick fint. Ingen som sa något alls.

Ska ni ändå dit så passa på att leta upp geocacharnas skattjakt. Vi hittade inte alla, men vilken bra anledning till återbesök. :p


http://www.geocaching.com/seek/wpt.aspx ... e5&RefDS=1
Keep smilin', it makes people wonder what you're up to!
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Nu är mitt bildgalleri uppdaterat med decemberbilder från Tanum Sommarland och jag är gladaste tjejen i byn som äntligen har vart där :D

Välkommen!
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""c_balder82""]Nu är mitt bildgalleri uppdaterat med decemberbilder från Tanum Sommarland och jag är gladaste tjejen i byn som äntligen har vart där :D

Välkommen![/quote]

Fina bilder. Där har inte mycket hänt sedan december -05 när jag var där första gången.
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""CB Milton""]Om du vill motionera bilen, fortsätt till Halden för vägen är så krokig att man nästan kan köra in i baken på sig själv. Någonstans runt Halden, finns ett nedlagt bomullsspinneri. Status okänt. Det enda jag vet är att det ligger i spektrat öser-söder-väster.

Återkommer!

Uppdaterat: Ej övergivet! Innehåller en skyddsträskofabrik idag.
Men strax efter Kornsjø vid en uppförsbacke låg så sent som i somras ett halv nedbrunnet hus med parabol på fasaden. Det såg lite sjukt ut. Jag fann dock ingenstans att parkera på den smala vägen.[/quote]

I halden, eller i Tistedal som det heter, en del av halden finns som du skriver ett nedlagt spinneri, det bedrivs flera olika verksamheter i byuggnaden, bla loppis och utförsäljning av olika slag, har varit bowling där man har bowlat en hel del, det är fortfarande kraftstation i vissa kringliggande byggnader enligt sambon. Bild
Bild
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""jornmark""]Fina bilder. Där har inte mycket hänt sedan december -05 när jag var där första gången.[/quote]

Tackar :D

Som du skriver så är det i stort sett sig likt sen du var där, konstigt att det får stå kvar, det stora tornet högt upp i berget var ganska så ruttet så vi gick aldrig dit, jag försökte dock att leta en annan väg upp men eftersom tiden var(som vanligt) begränsad så fick jag strunta i det. Men nu har jag iaf vart där och är väldigt lycklig för det, en av de största händelserna för mig sen jag började intressera mig för UE/ruinturism :)
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

[quote=""geigen""]Det blir nog inga problem. Vad jag har fattat det så är de som bor i huset precis innan sommarlandet vana vid nyfikna människor. Vi parkerade för ett par veckor sen bakom deras lada och gick in i sommarlandet och det gick fint. Ingen som sa något alls.

Ska ni ändå dit så passa på att leta upp geocacharnas skattjakt. Vi hittade inte alla, men vilken bra anledning till återbesök. :p


http://www.geocaching.com/seek/wpt.aspx ... e5&RefDS=1[/quote]

Bor det folk vid sista gården innan sommarlandet? Det finns tre bostadshus, ett med krossade rutor, ett annan som såg ganska slitet ut och det tredje, herregud vilket stort hus får tilläggas, såg jag inte så mycket av men kanske det bor nån där? Det var ganska färska hjulspår på vägen när vi körde in, vi körde helt in på platsen, gubben försökte beställa en tunnbrödsrulle vid kiosken men den var nog stängd kom han på ;)
Skriv svar