Festplatser i södra Kalmar/norra Blekinge län

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""Saddam""]Jag tittade igenom bilderna Canonym tagit och jag fann inga tecken på att vandalismen ökat, ser orört ut. Jag var ju där i slutet av förra året.[/quote]

Jag såg inte heller att nåt märkbart hänt... Fast jag var orolig för att allt skulle bli förstört när de gjort så att dörren inte gick att stänga längre...

Planerar ett återbesök för lite exteriörbilder - hann ju bli mörkt innan vi kom ut ;)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Canonym
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 18 apr 2010, 19:16

Inlägg av Canonym »

Jag kan instämma i att Masten inte är nämnvärt vandaliserat, men tyvärr kommer det nog att bli det. De flesta byggnaderna var helt olåsta/ hade uppbrutna dörrar. Skulle förvåna om det får stå lika orört för klottrare och andra vandaler under sommaren.

Information om Södra Kärr?
Utan vidare efterforskningar så drevs det väl av idrottsföreningen? Sommarstugeområdet började anläggas redan på 1930-talet, jag återkommer i ärendet!
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Saddam""]Jag tittade igenom bilderna Canonym tagit och jag fann inga tecken på att vandalismen ökat, ser orört ut. Jag var ju där i slutet av förra året.[/quote]

Jag antar att jag tittade på dessa bilderna:
Bild
och
Bild

Det känns riktigt bra att ha fel dock! :)
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Jag var en tur där idag, stället är fortfarande sig likt sen jag var där förra året ... och året innan dess...nån har använt pulversläckaren inomhus bara men inte nåt annat som var jättevandaliserat (jag var ju inte inne överallt iofs). Taken på fotona har rasat av snön så det är ingår i det naturliga förfallet....
Canonym
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 18 apr 2010, 19:16

Inlägg av Canonym »

Jag har forskatt vidare om Södra Kärr, men det är inte så mycket som jag har fått fram. Sommarstugeområdet började byggas på 1930-talet och festplatsen kan ha öppnat i slutet på 30/början av 40-talet. Festplatsen gick i början rättså bra, men när Djursvik öppnade ökade konkurrensen markant och Södra Kärrs storhetstid var över redan i slutet av 60-talet. Förmodligen så avtog verksamheten nästintill helt då.
Canonym
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 18 apr 2010, 19:16

Inlägg av Canonym »

Hade vägarna förbi så jag gjorde en blixtvisit på ytterligare en av de gamla festplatserna längs kusten. Tyvärr skedde detta besök ungefär ett år för sent..

http://www.pixbox.se/alb1183358

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=2858510
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar