Masten i Kristianopel

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Jag har lyckats med konststycket att lura med halva arbetsplatsen den 25e så det blir mig livat på Masten. :)
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Så, den sista dansen på Masten blev av. Vi hade inga biljetter men jag kände att jag följt Mastens historia att jag ville ut och se hur det blev. De stora fälten framför Masten var fulla av bilar, raggarbilar, amerikanare och vanliga. Kön till inträdet var lång och det verkar som om kvällen blivit en succé.
Jag blev nästan lite rörd över hur stället levde upp en sista gång. Fick lite bilder utifrån iaf, det var mörkt och dimmigt så det var svårt att få till det bra, BILDER.

Jag personligen hade ingen erfarenhet av Masten men däremot av Eringsboda, eller "Boda" som vi kallade det. Dofterna av unken utspilld öl, grogg och avgaser var dock densamma som igår vid Masten, ett värdigt avslut för denna plats.
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""DMT""]Så, den sista dansen på Masten blev av. Vi hade inga biljetter men jag kände att jag följt Mastens historia att jag ville ut och se hur det blev. De stora fälten framför Masten var fulla av bilar, raggarbilar, amerikanare och vanliga. Kön till inträdet var lång och det verkar som om kvällen blivit en succé.
Jag blev nästan lite rörd över hur stället levde upp en sista gång. Fick lite bilder utifrån iaf, det var mörkt och dimmigt så det var svårt att få till det bra, BILDER.

Jag personligen hade ingen erfarenhet av Masten men däremot av Eringsboda, eller "Boda" som vi kallade det. Dofterna av unken utspilld öl, grogg och avgaser var dock densamma som igår vid Masten, ett värdigt avslut för denna plats.[/quote]

Jag kunde inte låta bli... Köpte biljetter och njöt i fulla drag av kvällen. Helt sjukt mycket folk! Trodde inte det var sant!
Har inte fått upp några bilder på pixbox ännu, men väl några på bloggen:

http://orcalain.blogspot.com/2010/09/ma ... ansen.html
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Steffo
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 13 jan 2011, 11:38

Inlägg av Steffo »

Här kommer en liten historia gällande klottret i nämda loger. Innan Gyllene Tider gjorde sin spelning med den tragiska olyckan bland publiken så var det ett annat för tiden populärt Stockholmsband som spelat på samma plats och enligt seden klottrat på väggarna. På en av pressbilderna i en av kvällstidningarna efter kvällen sitter en bedrövad Per Gessle i en soffa med en dyster uppsyn. Bakom Per står det med stora bokstäver "Ib Frantzén, hundknullaren från Huddinge" Detta ser Ibs pappa samt alla andra som känner familjen Frantzén. Ib hade en hel del att förklara efter detta, och vi andra kan bara skratta.
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

Körde förbi masten och tittade in lite snabbt för någon vecka sedan.
Ser ut som innan fast med lite rester från sista dansen också.

Vet någon statusen på det vita huset som "hör till" området?
Såg tämligen tomt ut så jag funderar på att svänga förbi igen
när jag har lite mer tid.

Fredrik
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

I somras gick det att ta sig in, inga problem öppna dörren bara isf. Detta kan ju ha förändrats efter sista-dansen-kvällen, de satte ju upp lite stängsel och så. Annars är det ett roligt litet hus att besöka om du har möjlighet.
Canonym
Inlägg: 37
Blev medlem: sön 18 apr 2010, 19:16

Inlägg av Canonym »

Åkte förbi Masten rätt nyligen och frånsett att några av staketen gått kull såg det ut som vanligt !!
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Var förbi förra veckan, hade inga problem med att komma in.
Lite synd att jag inte kunde fota huvudentrén bara.

Denna satt i vägen - så nu är det nog inte så långt kvar ....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar