Hotell Tänninge Juli 2010

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

dlimi
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:14

Hotell Tänninge Juli 2010

Inlägg av dlimi »

Jag har lagt upp bilder från mitt besök till Hotell Tänninge / Juli 2010. Renovering är delvis påbörjad av hotellet men än så länge är det mesta sig likt. Receptionen hade dock delvis blivit nerplockad och utrymmet användes till förvaring av saker. Även en del av hotellrummen hade börjat rivas. Men annars var allt sig likt som tidigare kunnat skådats på bl. a. Jornmarks site.

Hotell Tänninge Juli 2010 <- Återskapat galleri 2012-09-14
Senast redigerad av 3 dlimi, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

Tack!
Otroligt lite hade hänt... Märkligt.
Användarvisningsbild
fransosen
Inlägg: 236
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 10:46

Sv: Hotell Tänninge Juli 2010

Inlägg av fransosen »

Väldigt fina bilder! Jag önskar att jag kunde få fram minst lika bra bilder. Däremot kallar jag inte en byggnad för övergiven om det finns en ny ägare sedan tre år tillbaka och att renoveringen pågår, även långsamt.
dlimi
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:14

Sv: Hotell Tänninge Juli 2010

Inlägg av dlimi »

Fransosen: Tackar... detta hotell har aldrig varit ägarlös under de första 15 åren det stod still. Även el och värme har stått på för att hålla det i hyfsat skick. Så ska man se det så så har det aldrig varit "riktigt" övergivet utan bara placerat i malpåse. Även om renovering har påbörjat som smått så är de flesta delar av hotellet exakt som det var när det klappade igen. Därför rubricerar jag det fortfarande som övergivet då verksamheten varit död sen 92.
Senast redigerad av 5 dlimi, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Aseabarn
Inlägg: 534
Blev medlem: fre 24 apr 2009, 12:29

Inlägg av Aseabarn »

Det fransosen menar är nog att det är onödigt att salta med sådana uttryck eftersom ägarna knappast skulle hålla med, och det magiska ordet "övergivet" brukar göra att det drar till sig diverse pack som inte skyr några medel i sin framfart.
Industristofil och fabriksromantiker
dlimi
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:14

Inlägg av dlimi »

Okej, jag förstår. Ändrar rubriceringen nu då så blir alla nöjda och glada.
Danny
Inlägg: 12
Blev medlem: sön 20 sep 2009, 11:53

Inlägg av Danny »

Fantastisk flott sted! Og fine bilder. Hvordan kom du inn i bygningen, stod det åpent, eller hvordan får man innpass?

Jeg har lenge hatt lyst til å besøke stedet, även med et kamerateam.
dlimi
Inlägg: 32
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:14

Sv: Hotell Tänninge Juli 2010

Inlägg av dlimi »

Vi kontaktade ägaren och frågade helt enkelt om det var möjligt att få komma in och kika och dokumentera hotellet i dess nuvarande skick. Han var väldigt snäll och tillmötesgående.
Användarvisningsbild
Mrshadow
Inlägg: 82
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 14:33
Kontakt:

Inlägg av Mrshadow »

En vecka före jul hade jag leverans av byggmaterial till närmaste grannen..
Det känns lite konstigt att renoveringen inte tagit fart.
Runt omkring växer det upp nya fritidshus i rasande fart, men vid hotellet går det långsamt..
Såg att det var en altandörr öppen och man undrar ju hur det ser ut innanför den...
Det ligger massor med isolering utanför Hotellet och man undrar ju hur länge det får vara kvar..
Planen enligt grannar, är att det skall bli 45 "lyx" lägenheter i byggnaden.
Undrar bara när ???
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
henrik
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 12:34

Inlägg av henrik »

Besökte Hotell Tänninge förra veckan och något spår av renovering kunde jag inte se, bortsett från all frigolit som ligger utanför.

Bild
Skriv svar