Lyrans Dal(Skåne)

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

elrond
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 15 aug 2010, 14:16

Lyrans Dal(Skåne)

Inlägg av elrond »

detta är min första post på detta forum, men hursomhelst:

När jag för nån dag sedan var på skogspromenad i naturreservatet Bosarps Jär hittade jag då en stor övergiven sal/loge inuti själva reservatet. Efter lång googling fick jag sedan fram att stället går under benämningen Lyrans dal(finns tydligen en geocache där med).

Lite bilder och ett magasin med relevant artikel(sida 15, bredvid en intervju med Jan):
http://www.flickr.com/photos/surstubben ... 436203322/
http://www.scribd.com/doc/31838780/Memografen

Någon som vet mer om stället? Dess framtid?
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Aldrig hört talas om det, vi var i krokarna och körde i somras, synd att man inte visste om det. Ser spännande ut.
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Var där en runda idag, blev en del bilder, kommer väl upp senare. Men en av bilderna som jag trodde skulle bli rent skräp (råkade ställa in kameran fel) visade sig istället bli riktigt intressant. Är det bara jag eller är det "negerpojken" från Fazers gamla lakritspaket?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Da Bear
Inlägg: 17
Blev medlem: fre 15 apr 2011, 10:50

Inlägg av Da Bear »

Det är ett mysigt ställe med lövskogen runt logen. Dock ganska nedklottrat och byggnaden i sig är väl inte så intressant utan mer omgivningen och historien, tycker jag.
Mina UE bilder finner du här > http://dabeer.pixbox.se/ <

Pixbox borta tydligen. Får ta och lägga upp bilderna någon annanstans.
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

För planerade besök vill jag varna om att golvet är som det är på vissa ställen i byggnaden. Hittar ni ett suspekt hål i nordöstra hörnet på dansgolvet är det efter att jag gjorde ett snabbt och ofrivilligt studiebesök i torpargrunden...
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

någon som vet om detta står kvar? ska ta en UE-tripp i skåne nästa helg nämligen och själva naturreservatet ser åtminstone fint ut. även andra tips i närheten hade varit fint då jag inte bor i trakten och bara har ett par saker längre söderut på listan änsålänge :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Irrade runt där idag men kollade inte upp om stället stod kvar, dock känner jag till lite annat där nere som jag kan tipsa dig om ifall du ska ner dit. PM på väg.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

jodå, det stod allt kvar! egentligen inte jättemkt att se men vi kunde ju självklart inte hålla oss ifrån att ge dansgolvet vad det så innerligt måste ha saknat - en dos fuldans! där stod även en tramporgel som sett bättre dagar, men det är ett fint instrument.
Skriv svar