Det övergivna köpcentrat

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

[quote=""Vastmanland""]http://www.youtube.com/watch?v=9V__jRI94bo

Rondellen[/quote]

Med tanke på läget och all aktivitet brevid detta köpcentrum måste det ju vara ren klantighet av ägaren att inte kunna få in hyresgäster.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""Reverend Raw""]Med tanke på läget och all aktivitet brevid detta köpcentrum måste det ju vara ren klantighet av ägaren att inte kunna få in hyresgäster.[/quote]

Fast det är väl det vanliga Sverigesyndromet? Vi är drygt 9 milj i ett jätteland. Att fylla alla köplador är ( borde) vara en omöjlighet.

Så fort juni/juli/aug är till ända blir området öde. Inte många sätter sig i bil och lämnar den pittoreska stadskärnan i närbelägen stad. Och det gläder mig faktiskt.

Lite ot. Men passerade något som kanske heter "Leksands lekland"eller liknande. En stor anläggning vid Siljans strand. Googlade och fann att säsongen var häpnandsväckande kort. Resten av året står go carts etc nedpackade. Klimat och låga befolkningssiffror gör att det måste vara svårt att driva anläggningar som dessa. Inte konstigt att man måste råna oss barnfamiljer vid inträde. Ett år skall ju tjänas in på typ 6 veckor
Bubblan
Inlägg: 92
Blev medlem: sön 15 jul 2012, 18:03

Inlägg av Bubblan »

Bumpar då, någon som vet hur det ser ut idag :confused:
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Bubblan""]Bumpar då, någon som vet hur det ser ut idag :confused: [/quote]

Om du menar Köpstaden i Axvall, som tråden egentligen handlar om, är det status quo. Komplexet står där det står, inga notiser har skådats i lokalblaskorna så fortsättning följer.....
Hm..... måste få tummen ur, det är ju för 17 alldeles på knuten här hemmavid.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
untie
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 02 maj 2009, 16:40
Kontakt:

Inlägg av untie »

oj, den här tråden har jag helt missat! det ser fint ut!
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Nu är det officiellt:LÄNK.
Köpstaden utan för Skara sommarland skall rivas.
Jag kommer så gott jag kan dokumentera raserandet.
JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

[quote=""jpkrax""]Nu är det officiellt:LÄNK.
Köpstaden utan för Skara sommarland skall rivas.
Jag kommer så gott jag kan dokumentera raserandet.
JP[/quote]

Tråkigt, men fullkomligt logiskt! Har du undersökt med dina kontakter om möjligheterna att få tillträde till fastigheten? Jag hänger gärna på i så fall!
Nihil sub sole novum est
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Intressant. Det som var så omskrivet när det kom för länge sedan. Verkar ju inte stå för dörren direkt. Inte denna vinter och kanske inte ens nästa. JP har Skaraborna totalt ignorerat det? Är ju en bit bort från stadskärnan och när Sommarland stänger efter sina 6-8 veckor blir det väl helt tomt
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Elagabalus""]Intressant. Det som var så omskrivet när det kom för länge sedan. Verkar ju inte stå för dörren direkt. Inte denna vinter och kanske inte ens nästa. JP har Skaraborna totalt ignorerat det? Är ju en bit bort från stadskärnan och när Sommarland stänger efter sina 6-8 veckor blir det väl helt tomt[/quote]

Japp så tomt det kan bli, och ja vi urinvånare rycker väl på axlarna när det kommer på tal.
Bert blev ju utmanövrerad av bankerna efter debaklet med ND och Ian.
Därefter blev det väl förträngt antar jag.

Traktens ungdom brukar använda parkeringen för allehanda automobilistiska ( ;) ) övningar. Kallas visst drifting sägs det... :confused:

Det var faktiskt stort här i bygden en gång, köer som var milslång från såna exotiska orter som Skara och Skövde. En gång var det en kompis som hade hört att det kom folk ända från Lischöpping... :confused:
Ja jag säger då de.....

Skämt åsido, jag var faktiskt med som ung extrajobbare och byggde spektaklet.
Bävern, (Bert) kom alltid vid 9-tiden, och med sin karakteristiska skaraböschka undrade han; -Va faen gör i nu fö nått, sätt lette fart nu för hälvette i sa la för hälvette ente setta å fika nä ja betalar?
Det samfällda svaret blev som alltid ett;- DRA ÅT HELVETTE BÄVERJÄVEL!!!
Då skrattade Bert och frågade om vi hade kaffe.....

Finns många historier till om honom, men dom tar vi över en rökig.. ;)

JP
Senast redigerad av 2 jpkrax, redigerad totalt 0 gång.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Skulle vara kul att höra mer om honom någon gång. Hur mediabilden stämmer. Tror att hans utseende och speciella dialekt ( jo har själv släktrötter här och upplevt dialekten sen barnsben) gjort att han fått lite pajasstämpel på sig. Fast mkt av den stämpeln är ju ganska självförvållat måste man säga
Skriv svar