Star Bio i Norrbotten

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

Jag håller lite monolog i denna tråd just nu, men faktum är att jag efter lite letande ramlade över något annat intressant, som definitivt är värt att postas här, nämligen en artikel som publicerades i PT den 21 augusti i år.

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/a ... Id=5547334

Den innehåller bilder från maskinrummet också!

En annan rolig detalj är att journalisten som skrev den, Anders Thelin, gick i samma klass som mig på journalistlinjen. :) Återigen kan man konstatera att världen är ganska liten. Eller som några stockholmare på folkhögskolan där jag gick uttryckte sig: "Jamen se Norrland... inavel hela högen!" :D

Dock vet jag inte om det är särskilt realistiskt att vänta EU-bidrag för renovering av byggnaden. Jag är ju ingen expert på området, så jag ska inte uttala mig egentligen, men med tanke på att det inte finns en rak vinkel någonstans och allt verkar vara ganska ruttet så borde det i sånt fall vara betydligt billigare att bygga en kopia från grunden och återanvända den gamla inredningen...
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""Straycat""]Jag håller lite monolog i denna tråd just nu, men faktum är att jag efter lite letande ramlade över något annat intressant, som definitivt är värt att postas här, nämligen en artikel som publicerades i PT den 21 augusti i år.

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/a ... Id=5547334

Den innehåller bilder från maskinrummet också!

En annan rolig detalj är att journalisten som skrev den, Anders Thelin, gick i samma klass som mig på journalistlinjen. :) Återigen kan man konstatera att världen är ganska liten. Eller som några stockholmare på folkhögskolan där jag gick uttryckte sig: "Jamen se Norrland... inavel hela högen!" :D

Dock vet jag inte om det är särskilt realistiskt att vänta EU-bidrag för renovering av byggnaden. Jag är ju ingen expert på området, så jag ska inte uttala mig egentligen, men med tanke på att det inte finns en rak vinkel någonstans och allt verkar vara ganska ruttet så borde det i sånt fall vara betydligt billigare att bygga en kopia från grunden och återanvända den gamla inredningen...[/quote]

Tack för länkar och bilder. Stod det inte nånstans att byggnaden inte alls var rutten? Räta vinklar och plana golv är överskattat, det behöver inte alls vara ruttet bara för att det satt sig. Jag tycker att man alltid ska bevara så mycket som möjligt vid renovering, en kopia blir ofta just en kopia. Hoppas den får stå kvar, jättefint ställe. Tyvärr är ju folk inte så intresserade av att gå på bio längre.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Skriv svar