Biograf Draken i Stockholm

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
899
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 03 apr 2011, 23:51

Biograf Draken i Stockholm

Inlägg av 899 »

Tjenare, någon som har efarenhet av den? Den i Stockholm är väl den farligaste platsen efter slussens alla möjliga sjuka gånger och katakomber? (stavning?)

http://http://www.stockholmsfria.nu/files/bilder/sft24-6a-draken.preview.jpg
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

[quote=""899""]Tjenare, någon som har efarenhet av den? Den i Stockholm är väl den farligaste platsen efter slussens alla möjliga sjuka gånger och katakomber? (stavning?)

http://http://www.stockholmsfria.nu/files/bilder/sft24-6a-draken.preview.jpg[/quote]


Ja, jag har varit där flera gånger. Slussen alla möjliga sjuka gånger? Katakomber?, inte visste jag att det fanns en massa gravgångar där? :confused:
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

trollvarning :rolleyes:
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Inlägg: 348
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 14:54

Inlägg av Norrhyttan »

[quote=""899""](stavning?)[/quote]
Just stavningen verkar vara ett av de mindre problemen här... :rolleyes:
Det är aldrig för sent för en lycklig barndom
PringlesMannen
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 24 aug 2009, 19:19

Inlägg av PringlesMannen »

Den biografen har jag missat totalt?

Edit:
Finns inga stolar kvar där enligt Wikipedia.
Lokalen har även sålts, och planeras att bli någon form av "förrådslokal."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Draken_%28 ... ockholm%29
glenn
Inlägg: 32
Blev medlem: sön 14 jun 2009, 22:51

Inlägg av glenn »

Det där med förråd (typ shurgard, fast jag minns inte vilket företag) har ju väckt mycket stor förbittring bland folk som bor där så vi får väl se hur det blir, en sak som dom tydligen "inte hade tänkt på" var ju också att det typ saknas möjlighet att stanna med bil vid lokalen, vilket är ganska viktigt om man ska ha förråd där.

Det fanns även en hel del andra konstigheter, bland annat så var det asbest i lokalen, som gjorde den olämplig för allt utom förråd typ (om man läste mellan raderna), trots det skulle man sanera från asbest innan det blev förråd..

Lokalen skulle dessutom kunna återställas "enkelt", vilket ju låter som rena fantasier.

Jag är personligen övertygad om att det inte gått rätt till här..


Har stått mycket om det här i kungsholmens två lokaltidningar.
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

[quote=""glenn""]Det där med förråd (typ shurgard, fast jag minns inte vilket företag) har ju väckt mycket stor förbittring bland folk som bor där så vi får väl se hur det blir, en sak som dom tydligen "inte hade tänkt på" var ju också att det typ saknas möjlighet att stanna med bil vid lokalen, vilket är ganska viktigt om man ska ha förråd där.

Det fanns även en hel del andra konstigheter, bland annat så var det asbest i lokalen, som gjorde den olämplig för allt utom förråd typ (om man läste mellan raderna), trots det skulle man sanera från asbest innan det blev förråd..

Lokalen skulle dessutom kunna återställas "enkelt", vilket ju låter som rena fantasier.

Jag är personligen övertygad om att det inte gått rätt till här..


Har stått mycket om det här i kungsholmens två lokaltidningar.[/quote]

Låter märkligt som sagt. Och att ha en förråd där man inte kan parkera med bil låter vansinnigt. Dock kan man ha förståelse för att en gammal bio kan vara svår att använda till annat. Själv har jag sett några konserter där och det fungerade utmärkt. Ett bra exempel på omvandling tycker jag är Röda Kvarn på Bibloteksgatan. Är någon slags butik men hela biokänslan finns kvar. Man hade ju hellre sett att den funnits som biograf förstås.

Sen finns den där underbara fd bion vid Sveavägen ( samma hus som Hard Rock) som är konferenscenter. Fantastisk miljö som kan njutas även idag
899
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 03 apr 2011, 23:51

Inlägg av 899 »

Hej på er, jag trollade faktiskt inte, jag är bara fortfarande väldigt ny på det här området. Så det finns alltså inga tunnlar under Slussen?
roggek
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 07 maj 2010, 00:34

Inlägg av roggek »

[quote=""899""]Hej på er, jag trollade faktiskt inte, jag är bara fortfarande väldigt ny på det här området. Så det finns alltså inga tunnlar under Slussen?[/quote]

Nej... :rolleyes:
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""899""]Hej på er, jag trollade faktiskt inte, jag är bara fortfarande väldigt ny på det här området. Så det finns alltså inga tunnlar under Slussen?[/quote]

"tunnlar under Slussen"

Beror på hur/vad man menar med Slussen :rolleyes:

Under själva Slussarna vid Slussen, så är det väldigt blött, men om man menar "vid Slussen", så finns ju det stora skyddsrummet och även tunnelbanan :)

/B
Skriv svar