Fotbollsplan, Fjälkinge

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Mats
Inlägg: 88
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 17:12
Kontakt:

Fotbollsplan, Fjälkinge

Inlägg av Mats »

Någon som varit på den gamla fotbollsplanen i Fjälkinge utanför Kristianstad och fotat ?
Klubben har lämnat planen för en ny plan mer centralt på orten.
Mats
http://www.idrottsplats.se
Svensk idrottsplatsnostalgi
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Jag kör förbi där ganska ofta, den är fortfarande i bra skick. Vet ej hur dess framtid ser ut men det snackas om att E22:an hamnar väääldigt nära när den "dras om". Vägen är idag av 1+2 typen bitvis, ska bli 4-filig hela vägen mellan Bromölla och Kristianstad. Antar att ett antal hus stryker med när flaskhalsen byggs bort.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
randomness
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 15 jul 2009, 02:50

Inlägg av randomness »

[quote=""Saddam""]Jag kör förbi där ganska ofta, den är fortfarande i bra skick. Vet ej hur dess framtid ser ut men det snackas om att E22:an hamnar väääldigt nära när den "dras om". Vägen är idag av 1+2 typen bitvis, ska bli 4-filig hela vägen mellan Bromölla och Kristianstad. Antar att ett antal hus stryker med när flaskhalsen byggs bort.[/quote]
Say whaaaaat?

Vart har du fått infon om att det ska bli en 4-filig väg?
Kan vara de bästa nyheterna någonsin ju!
Pendlar där dagligen :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Det har snackats om detta länge... har stått i tidningarna och även nämnts i nyheterna på TV. Föreställ dig att vägen dras om där motorvägen slutar strax efter Bromölla till där den börjar igen strax innan Fjälkinge så att den hamnar så att säga "bakom" Ekohallen... titta på kartor så förstår du vad jag menar.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Var förbi en runda idag. Ett tips om ni ska dit; håll reda på pärebonnens vattenspruta bak klubbhuset. Den "fick" mig rakt i ryggen i en svag stund av okoncentration. ;)

http://www.pixbox.se/alb_show_id1228822_page0.html
Senast redigerad av 1 Zeahawk, redigerad totalt 0 gånger.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Den nya planen invigdes för några veckor sedan enligt klubbens hemsida:
Den nya idrottsplatsen ligger norr om E22:an vid trafikplats Fjälkinge, granne med skolan.

Fjälkinge IF bildades 1931. Nuvarande idrottsplats, som anlagts under hösten 2010 kommer officiellt att invigas den 5 juni 2011.
www.fjalkingeif.se
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Är nog en kombination av motorvägsbygge och dåligt underhåll. Baksidan av klubbhuset var i riktigt uselt skick på sina ställen. Kan även tänka mig att man inte vill att byns alla barn ska passera E22 när de ska på fotbollsträning.
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Lundis
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 01 apr 2010, 15:11

Inlägg av Lundis »

[quote=""Zeahawk""]Är nog en kombination av motorvägsbygge och dåligt underhåll. Baksidan av klubbhuset var i riktigt uselt skick på sina ställen. Kan även tänka mig att man inte vill att byns alla barn ska passera E22 när de ska på fotbollsträning.[/quote]

Växte upp nära fotbollsplanen och har sparkat många bollar där under åren.
När E22:an i framtiden ska breddas, kommer den "nagga" en bit av den tillhörande grusplanen. Som kompensation mot att föreningen lämnade den gamla idrottsplatsen erbjöd sig Trafikverket på något sätt finansiera den nyanlagda. Under alla år har det även varit diskussioner kring just trafiksituationen för alla ungdomar som behövt korsa motorvägen på väg till träningar. Det snackades om en tunnel under E22:an på platsen, men valdes alltså istället att flytta det hela.

Vad jag har hört sker det fortfarande en del träningar där, eftersom den nyanlagda gräsplanen var felgjord och fick anläggas om och blir brukbar först nästa säsong.

Klubbhuset fick folk komma och plocka saker ifrån, så antar det rivs någon gång framöver.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Lundis""]
. . .
När E22:an i framtiden ska breddas, kommer den "nagga" en bit av den tillhörande grusplanen.
. . .
Vad jag har hört sker det fortfarande en del träningar där
. . .
[/quote]
Har ännu inte sett någon ritning på det hela men har hört att vägen hamnar väldigt nära, Ekohallen kommer att bli synlig i alla fall... de behöver bara bygga ut parkering på andra sidan så är de klart.

Vad jag kan se på Zeahawks bilder så är anläggningen fortfarande i bruk.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Är det något som är i bruk där så är det nog bara klubbstugan. Körde förbi idag och gräset är ca halvmetern högt, så någon fotboll har där nog inte spelats på länge. Dessutom verkar det som om någon håller på att plocka ihop alla betongplattor som ligger där och lägger upp dem på lastpallar, så även om det kanske inte är helt avvecklat så är det tydligt att det är på gång. Själv blev jag mest glad över "snurran" som fanns där. Sådana lekte man ofta i/med som barn, idag är de ju "farliga" och borttagna på alla lekplatser... =/
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Skriv svar