Rantens Hotell Falköping

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
insern
Inlägg: 141
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 09:29

Inlägg av insern »

Där skrämde du allt upp oss jpkrax! Jag såg Rantens hotell gå samma väg som Stadshotellet ett tag där! Även jag har gamla goa minnen från detta ställe och det känns bra att det är i goda händer nu som tänker bevara och utveckla stället. En rivning av Ranten hade inte gjort Falköping ett dugg mindre tråkigt - tvärtom! Det kan inte finnas så speciellt många kvar av alla dessa gamla järnvägshotell - i alla fall som fortfarande är i drift.
Nihil sub sole novum est
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""insern""]Där skrämde du allt upp oss jpkrax! Jag såg Rantens hotell gå samma väg som Stadshotellet ett tag där! Även jag har gamla goa minnen från detta ställe och det känns bra att det är i goda händer nu som tänker bevara och utveckla stället. En rivning av Ranten hade inte gjort Falköping ett dugg mindre tråkigt - tvärtom! Det kan inte finnas så speciellt många kvar av alla dessa gamla järnvägshotell - i alla fall som fortfarande är i drift.[/quote]

Det var inte meningen att skrämma upp någon. :o
Jag fick rätt knapphändig info från början.
Blev själv lite "nödig" när jag fick den.. ;) :D
Nå, med några telefonsamtal fick jag fram mer kött på benen.

Hur mycket som kommer att förändras i renoveringen vet jag inte än. Hoppas att det som är original kommer att bevaras så gott det går.

Vad gäller järnvägshotell är det enligt uppgift, ett av de sista riktiga som finns kvar. Nuvarande källarmästare har väl haft det i familjen sedan -55 om jag minns rätt.
Den gamle visade tydligen mig på porten en gång, har jag hört... ;) :D
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Inbjudan till gravöl ligger ute på SMoK:s hemsida, titta under "Resor".

Alla med intresse/minnen är välkomna.
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Skriv svar