Biograf?

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Biograf?

Inlägg av mopedhuligan »

Det är händelsevis inte nån som känner till någon övergiven biograf? Eller har bilder att bjuda på från en? Det vore mumma. Jag känner redan till Malå biograf i adak, som förvisso inte är övergiven längre, men i originalskick.
Användarvisningsbild
Straycat
Inlägg: 616
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 22:15

Inlägg av Straycat »

[quote=""mopedhuligan""]Det är händelsevis inte nån som känner till någon övergiven biograf? Eller har bilder att bjuda på från en? Det vore mumma. Jag känner redan till Malå biograf i adak, som förvisso inte är övergiven längre, men i originalskick.[/quote]

Hmm, jag vet att det fanns en biograf/aula på Sandträsks sanatorium, har sett bilder därifrån men har tyvärr inte bookmarkat sidan på denna dator. Men jag har för mig att man fick upp den sidan med bilder som en av de första träffarna om man googlar "Sandträsks sanatorium".

Det är en pixbox-sida eller dylikt. Posta gärna länken om du hittar den!

Hade gärna hjälpt till att leta men min tid är lite knapp just nu... hittar du den inte hjälper jag dig gärna sen. :)
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Hittar en del bilder, men ingen bio tyvärr.
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

Här är en i Glommersträsk: http://www.vonklopp.se/wordpress/?p=284

/Henrik
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

Tackar. Går det att komma in?
Hvk
Inlägg: 154
Blev medlem: fre 19 sep 2008, 10:44
Kontakt:

Inlägg av Hvk »

Kontakta hembygdsföreningen: http://www.glommers.se/site/main.asp

/Henrik
Alty
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 05 okt 2008, 13:51

Inlägg av Alty »

Jag har för mig att jag sett bilder på en nedlagd och otroligt välbevarad biograf i Torshälla... Någon som vet något mer kanske?
Giggi
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 07:56

Inlägg av Giggi »

Det finns en biograf i Svedala, strax utanför Malmö som står tom. Inredningen är röd och orange och namnet är därför Flamman! Sista filmen visades 1996. Däremot har musikskolan hållt till i lokalerna ovanför så övergiven kan man kanske inte kalla den. Tror dock inte de har verksamhet där längre. Jag ska fråga pappa om han vet vad som händer där.
Cuba
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 18:24

Inlägg av Cuba »

[quote=""Alty""]Jag har för mig att jag sett bilder på en nedlagd och otroligt välbevarad biograf i Torshälla... Någon som vet något mer kanske?[/quote]

Tvärsöver gatan från mig, hehe. Står tyvärr oanvänd, men är otroligt fin inuti!
Nån filmklubb eller motsvarande försökte dra igång verksamhet där för några år sen. Tror det visades en film, sen dog det ut. Har också använts några gånger som replokal för rockabillyband men jag tror det har upphört också.
Det ryktas om att den är K-märkt. Jag vet inte hur det ligger till med det heller eller hur man tar reda på det. Ska hålla lite koll åt det hållet och försöka komma in och fotografera om tillfälle erbjuds.
(Har hänt ett par gånger, i "inspirerat tillstånd", att jag har varit ute på natten och häftat upp färgkopior på 50-tals skräckfilmsaffischer på tavlan utanför. Tycker de gör sig bättre än all reklam som brukar sitta där, hahaha!)
Senast redigerad av 1 Cuba, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Uttrycker mig konstigt
hillbilli
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 18:36

Sv: Biograf?

Inlägg av hillbilli »

En biograf som stått tom i många år.
Folke Sjöberg heter ägaren

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/A ... Id=3630289
Skriv svar