Yangtorp

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

bruce
Inlägg: 44
Blev medlem: tis 25 nov 2008, 14:51
Kontakt:

Yangtorp

Inlägg av bruce »

Missa inte Yangtorp i Skåne - ett “tempel” och konferenscenter med betoning på Qigong och personlig utveckling. Företaget gick i konkurs september 2011 och sedan dess står allt orört med dukad restaurang och bäddade hotellrum. Helt bisarr upplevelse med ett stort tempel mitt ute i skogen som är väl värt ett besök. Allt är fortfarande larmat vad jag förstår eftersom det har skrivits om ett par inbrott senaste tiden då konkursförvaltare och polis kommit till platsen.

"Lånar" ett galleri som jag hittade på nätet - bor själv ett par mil därifrån och ska bli färdig att åka ut och fotografera en dag...

http://www.flickr.com/photos/whyld/sets ... 513893066/
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

Va där i lördags men körde bara förbi å va för mörkt för å fota men helt klart sevärt, får nog dock vänta ett gäng månader innan man vågar klättra över muren, har ju varit en del inbrott där så kan tänka mig att grannarna är uppmärksamma på okända bilar.

Är ju verkligen inte den typen av byggnad man förväntar sig å hitta längs en grusväg i skåne :)
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""huricane4""]Va där i lördags men körde bara förbi å va för mörkt för å fota men helt klart sevärt, får nog dock vänta ett gäng månader innan man vågar klättra över muren, har ju varit en del inbrott där så kan tänka mig att grannarna är uppmärksamma på okända bilar. [/quote]

Detta är anledningen till att man borde ha en målad bil som ingen skulle reagera över. Grönköpings kommun kanske? ;)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""Zeahawk""]Detta är anledningen till att man borde ha en målad bil som ingen skulle reagera över. Grönköpings kommun kanske? ;) [/quote]

Hehe ja de va inge dålig idè :)
Fogfighter
Inlägg: 79
Blev medlem: mån 03 nov 2008, 18:17

Inlägg av Fogfighter »

Det här är väl inte riktigt UE eftersom det inte är övergivet utan konkursförvaltas.
Användarvisningsbild
podden
Inlägg: 566
Blev medlem: tor 04 aug 2011, 04:39

Inlägg av podden »

[quote=""Fogfighter""]Det här är väl inte riktigt UE eftersom det inte är övergivet utan konkursförvaltas.[/quote]

Får nog hålla med dej.
Men man kanske har tur att det blir i framtiden :)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Åk dit med en grön/brun-fläckig Volvo Valp :-)
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Elagabalus
Inlägg: 2292
Blev medlem: ons 22 jul 2009, 07:51
Kontakt:

Inlägg av Elagabalus »

Härliga bilder Flickrfotografen lagt upp. Får en känsla av hur Dragon Gate, kanske, kommer att se ut om några år ;)

Vem kan driva en sån här anläggning vidare? Troligen för stark asiatisk prägel för att öppna något mer konventionellt. Men allt är väl en prisfråga. Säljs det tillräckligt billigt finns det säkert intressenter
Användarvisningsbild
Fredde
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 03 jan 2010, 22:40

Inlägg av Fredde »

ABBA-Frida och en till har lånat ut 46 miljoner till denna satsning.....
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

[quote=""Elagabalus""]Härliga bilder Flickrfotografen lagt upp. Får en känsla av hur Dragon Gate, kanske, kommer att se ut om några år ;)
[/quote]

Håller inte Dragon Gate på att rustas upp? När jag körde förbi för någon månad sedan var det full aktivitet med en en massa byggsnubbar springandes och fullt med bråte utanför?!
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Skriv svar