Lerum

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Reverend Raw
Inlägg: 191
Blev medlem: tis 16 dec 2008, 22:49

Inlägg av Reverend Raw »

Jag minns ett stort brunaktigt tegelhus med gigantiska panoramarutor en bit från Lerum efter E20 mot Göteborg. Det revs för ca 7-8 år sedan. Ingen som har bilder därifrån?
yggdrasil
Inlägg: 33
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 16:47

Inlägg av yggdrasil »

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1... *poff*
Senast redigerad av 1 yggdrasil, redigerad totalt 0 gånger.
robban
Inlägg: 7
Blev medlem: tor 19 feb 2009, 20:06

Inlägg av robban »

kolla på historiska kartor på lantmäteriet från -62 så ser du området, det försvann när de byggde ålderdomshemmet för några års sen. det var tidigare en gammal deponi innan dess enligt hörsägen
exxtreme
Inlägg: 8
Blev medlem: sön 20 jun 2010, 17:25

Inlägg av exxtreme »

skulle va kul om mer information om det, bor nämligen i lerum, även största delen av släkten har gjort de i generationer. om de finns något jag kan kolla upp?
Fullbumpa
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 18:40

Inlägg av Fullbumpa »

[quote=""CB Milton""]För många år sen hade jag en kompis som bodde i Lerum. Hem till honom passerade man något vid en skarp kurva på Häradsvägen efter Vattenpalatset något som såg ut som en övergiven Folkets Park, Djurpark, Zoo eller liknande. Jag ville gå upp och kolla men det blev aldrig så. Detta var 1991. Jag är tveksam till att det finns kvar men någon som har vägarna förbi eller vet vad det var för något som låg där övergivet? Det fanns en ingång till området och gatulampor som alltid var släckta.[/quote]

Huset närmast vägen i kurvan är en helt vanlig föreningslokal av något slag. Har själv haft fotoföredrag därinne. Utanför är en grusparkering varifrån motionsspåren utgår. Såg likadant ut för 10-15 år sedan också. Det enda häftiga i närheten ligger någon mil bort och är so. Lär ha stått en stridsvagn därinne en gång i tiden otroligt nog.
kiviöli
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 03 maj 2009, 16:30

Inlägg av kiviöli »

[quote=""Fullbumpa""]Huset närmast vägen i kurvan är en helt vanlig föreningslokal av något slag. Har själv haft fotoföredrag därinne. Utanför är en grusparkering varifrån motionsspåren utgår. Såg likadant ut för 10-15 år sedan också. Det enda häftiga i närheten ligger någon mil bort och är so. Lär ha stått en stridsvagn därinne en gång i tiden otroligt nog.[/quote]

Scoutgård
Skriv svar