Sista bollen puttad?

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Sista bollen puttad?

Inlägg av benkar »

Jag är ju som bekant väldigt förtjust i minigolf.

Åkt förbi flera gånger, men verkar kört få putta en runda :mad:

/B

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... lenPuttad/
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Fina bilder som alltid!, påminde lite om banorna vi hittade mitt ute i skogen vid broby sanatoriet. :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Sista bollen puttad?

Inlägg av Grishnac »

Jag har också en att bjuda herr benkar på:

http://vasternorrland.blogs.se/?tag=ung ... smaland%29
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Är det bara min skärm eller är bilderna lite mörkare än genomsnittet på din sida Grishnac?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Amanite""]Är det bara min skärm eller är bilderna lite mörkare än genomsnittet på din sida Grishnac?[/quote]

Det är nog lite både och....jag gillar dom lite mörkare ;-) Men jag har märkt att det skiljer sig oerhört från skärm till skärm också.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Mirage
Inlägg: 363
Blev medlem: tor 16 okt 2008, 20:16

Inlägg av Mirage »

Påminner om en miniäventyrsfobollsgolf eller vad de nu kallade den. Dock var denna inte övergiven!
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Nog för att man spelat på banor med bös på, men detta var lite väl skräpigt. ;)

Skämt åsido, fint litet fynd du gjort där benkar.
Användarvisningsbild
Topcom
Inlägg: 849
Blev medlem: fre 19 dec 2008, 02:22
Kontakt:

Inlägg av Topcom »

Minigolf, eller Bangolf som de sista entusiasterna hellre vill kalla det, är ju hopplöst ute, inga ungdomar vallfärdar väl till banor idag, de sitter hellre hemma vid datorerna. När jag var Barn på 60-70talet skulle ju varje Bad, Camping och fritidsanläggning med självaktning ha en minigolfbana. När vi åkte runt på Sverigesemestrarna, jag, min bror och mina föräldrar (Gör familjer det idag?) sprang vi alltid till golfbanan när vi kom till någon camping eller bad, det var ju självklara valet att hyra klubba, boll och den lilla masoniteplattan med resultatblocket fastsatt med en gummisnodd och en stump blyerts. Idag är nog de flesta banor borta eller står övergivna. Min arbetskamrat Stig lägger ner sin själ och egna pengar i att underhålla en anläggning här i Västerås. Kommunen lägger inget bidrag länge, utan anser denna trevliga sysselsättning förlegad. När han inte orkar längre kommer säkert även denna bana att försvinna.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Topcom´s inlägg/teori stämmer nog väl med verkligheten. När jag var liten kunde farsan slå på stort en söndag och bjuda på en runda på den lokala minigolfbanan, och avsluta med en glass.

Är nog 10 år sedan jag senast gick en runda, och troligen kommer det aldrig ske igen :D Skulle tro att bangolf-döden kommer fortsätta sprida sig.

/B
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Nu går utvecklingen snarare mot "äventyrsminigolf". Jag provade det första gången för några år sedan då jag aldrig sett något liknande innan. Sedan dess har jag sett att det brett ut sig ordentligt vid konferansanläggningar, campingar och liknande. En googling på ordet visar flertalet ställen som kan erbjuda detta.

Den hederliga gamla ban/minigolfen har nog sett sin storhetstid. Dock har dom rustat sin bana vid Unda camping, Uddevalla. Benkar, hör av dig om du passerar så ska jag ge dig en match. ;)
Skriv svar