Tänninge hotell i DN

Campingar, bassänger (inomhus/utomhus), spa'n, teatrar, nöjesparker etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Fantastiskt. Men jag tror du har rätt i att projektet inte är så mycket att hoppas på egentligen.
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

Där har man varit och fotat, vi var där augusti 2007 och fick en fin intervju med gamla ägaren! Kika gärna reportaget! Otroligt vackert där uppe, det var värt att åka 50mil enkel för att få vandra rund på hotellet. Patrik släppte in oss och var mycket tillmötesgående!

Enjoy!

http://spr.dinstudio.se/gallery1_31.html
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Tror inte iheller att projektet kommer gå så bra. Verkar ju oerhört kostsamt att fixa till allt till den gamla standarden. Dock instämmer jag i att det var en viss känsla av att traska runt där sent på kvällen och fota :)
David M
Inlägg: 93
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av David M »

Man får nog göra om rummen en del, modern hotellstandard till skillnad från 1960-talets kräver tv på rummet. Nu vet jag inte hur det fungerar i Sverige, men i Österrike har landets hotellförbund en standardisering sedan tjugotalet år tillbaka om 1-5 stjärnor där även två stjärnor (näst lägsta standard) innefattar tv på rummet. Tror att även toalett på rummet ingår i klassificering tvåstjärnigt, är det inte så att de flesta rummen i Tänninge saknar toalett?
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

Har för mig att alla rum utom dom på 5:e våningen (som var personalbostäder) hade både toalett och dusch/badkar.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Amanite""]Har för mig att alla rum utom dom på 5:e våningen (som var personalbostäder) hade både toalett och dusch/badkar.[/quote]
Fick för mig att dom på 5an var för yngre resenärer. Annars var det nog dusch/badkar på rummen, men i 1964års standard.
En rimlig kostnade för att lyfta hotellet till dagens standard med bibehållet 60-talsstuk kan knappast understiga 10 tusen spänn kvadraten. Uppakattar storleken till 3500-4000 kvadrat, så skall vi kanske kan utgå från 40 miljoner?
Användarvisningsbild
Amanite
Inlägg: 871
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 07:13
Kontakt:

Inlägg av Amanite »

[quote=""jornmark""]Fick för mig att dom på 5an var för yngre resenärer. Annars var det nog dusch/badkar på rummen, men i 1964års standard.
En rimlig kostnade för att lyfta hotellet till dagens standard med bibehållet 60-talsstuk kan knappast understiga 10 tusen spänn kvadraten. Uppakattar storleken till 3500-4000 kvadrat, så skall vi kanske kan utgå från 40 miljoner?[/quote]

Tror inte att det räcker, om man tänker vad ett vanligt bostadshus på nån 100 kvadrat i skicket som hotellet är kostar att renovera + storleken + transportsträckan för allt material (stället ligger ju inte i sthlms län precis) :)
så räcker det nog inte. Men jag är ju som sagt ingen ekonom :rolleyes:
Användarvisningsbild
SPR
Inlägg: 120
Blev medlem: sön 12 okt 2008, 17:36
Kontakt:

Inlägg av SPR »

[quote=""Amanite""]Tror inte att det räcker, om man tänker vad ett vanligt bostadshus på nån 100 kvadrat i skicket som hotellet är kostar att renovera + storleken + transportsträckan för allt material (stället ligger ju inte i sthlms län precis) :)
så räcker det nog inte. Men jag är ju som sagt ingen ekonom :rolleyes: [/quote]

Det är väl bara för Patrik och grabbarna att hålla låga priser, för att kunna ha mindre krav på standarden.
Användarvisningsbild
jornmark
Inlägg: 1346
Blev medlem: tor 11 sep 2008, 19:24

Inlägg av jornmark »

[quote=""Amanite""]Tror inte att det räcker, om man tänker vad ett vanligt bostadshus på nån 100 kvadrat i skicket som hotellet är kostar att renovera + storleken + transportsträckan för allt material (stället ligger ju inte i sthlms län precis) :)
så räcker det nog inte. Men jag är ju som sagt ingen ekonom :rolleyes: [/quote]
Självklart har du rätt, ville bara inte bli anklagad för att vara svartsynt pessimist.
Skriv svar