Skyddsrum för observationsplats TYP 1 / 73 (Sammanfogade trådar)

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Det borde finnas en regel som ser till att man måste varna känsliga tittare om det ska ligga bilder på monstren direkt i tråden.
Användarvisningsbild
Linus9400
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 20:28
Kontakt:

Sv: Observationsplatser i sverige

Inlägg av Linus9400 »

jojo! men hur som är dem inte så mysiga, men ganska fräna!

ni får gå in o kolla på min pixbox på ett litet skyddsrum som är lite annorlunda tycker jag! men gillar det! det är nog någon typ av radiorum som ligger precis utanför LFC höken!
länk har ni under medelandet ;)
Stoffe-74
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 24 sep 2011, 20:11
Kontakt:

Inlägg av Stoffe-74 »

Var och tittade på ett litet SK 3 vid en observationsplats igår.

Inte så mycket att se, men utrustningen (el och ventilation) satt i alla fall kvar. Rester av en telefon fanns också på väggen... Tyvärr en hel del klotter... :(

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Linus9400
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 28 feb 2010, 20:28
Kontakt:

Inlägg av Linus9400 »

[quote=""Stoffe-74""]Var och tittade på ett litet SK 3 vid en observationsplats igår.

Inte så mycket att se, men utrustningen (el och ventilation) satt i alla fall kvar. Rester av en telefon fanns också på väggen... Tyvärr en hel del klotter... :(

Bild

Bild

Bild

Bild[/quote]


Lite tråkigt med klotter! men det är ju ändå kul att ingen förstört utrustningen!
ska kanske bli ett besök!
här i stan finns ju en sådan! där fick någon för sig att lagra vin och ha illegala odlingar -.- ... och självklart förstöra utrustningen
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Linus9400""]jag tänkte göra en samlad tråd om observationsplatser i sverige!
där ni gärna får samla bilder och historier m.m om dem observationsplatser ni känner till.
[/quote]
Det finns redan en tråd: Skyddsrum för observationsplats TYP 1 / 73 ;)

Tråden hette någonting med i stil med "Det mystiska skyddsrummet" innan vi lyckades luska ut vad den egentligen var byggd till samt vad det är för modell.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Stoffe-74
Inlägg: 125
Blev medlem: lör 24 sep 2011, 20:11
Kontakt:

Inlägg av Stoffe-74 »

[quote=""Saddam""]Det finns redan en tråd: Skyddsrum för observationsplats TYP 1 / 73 ;)

Tråden hette någonting med i stil med "Det mystiska skyddsrummet" innan vi lyckades luska ut vad den egentligen var byggd till samt vad det är för modell.[/quote]

Kanske foga samman dessa trådar? Mod?
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Stoffe-74""]Kanske foga samman dessa trådar? Mod?[/quote]

Sammanfogat... :)

/benkar -Moderator
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Tror bestämt att jag börjar bli lite senildement. :o

Har snubblat över flera observationsplaster med eller utan skyddsrum sedan inlägg nr. 1 men har inte skrivit mycket om dem. Har t.o.m. haft bilder uppe på pixbox, lade upp dem igen på flickr nyligen och insåg att de fallit lite i glömska. Detta är ett likadant skyddsrum för obs-plats någonstans i Blekinge, precis under ett stort vattentorn. Bilderna är från 2009 och som ljuskälla användes en NiteCore D20, bilderna: [ länk ]

Här är några lite mer konstnärliga bilder eller vad man nu ska kalla dem(kom ju inte i den) -denna gång från sydligaste Skåne, även dom tagna precis under ett vattentorn: [ länk ]

Ledningscentralen som man skulle hålla kontakt med ligger endast 950 m bort... :rolleyes:
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar