Bunker strax utanför Avesta

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Vastmanland""]Helt sjukt vad fint det blivit där inne iaf luktar inte alls "sländan" längre =([/quote]

Undar vem som snodde med sig allt finmöglet? :mad: Kan säljas dyrt.

/B
Användarvisningsbild
Vastmanland
Inlägg: 122
Blev medlem: ons 01 sep 2010, 15:13
Kontakt:

Inlägg av Vastmanland »

Jag har ett spår...
_DSC1807.jpg
Jag tror tjyvarna inte är från sverige, måste vara en sådan där omkringresande stöldliga...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Vastmanland""]Jag har ett spår...

[attachment=]8111[/attachment]

Jag tror tjyvarna inte är från sverige, måste vara en sådan där omkringresande stöldliga...[/quote]

Jag blir SÅ trött! :mad: Finmöglet från Avesta ligger således nu troligen till sig i någon hamn långt västerut :confused:

Sedan skeppar de där västliga ytlänningarna över gobitarna till USA och tjänar enorma pengar på det hela...

Jag måste fundera på om man inte kan ta till vapen för att få kontroll på den västliga distributions-linan..

/B
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

Vi kan plantera en mögelost med spårsändare i !
"Motljus? Här är ju kolsvart!"

http://www.flickr.com/photos/ruinism/sets/
kdm
Inlägg: 60
Blev medlem: ons 18 jan 2012, 12:45

Inlägg av kdm »

Bättre sent än aldrig osv osv. Kanske finns någon vrå som inte har sett kamerans ljus ännu. :D

Mina bilder från april 2011.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1242528_page0.html
Berit
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 05 maj 2012, 01:16

Inlägg av Berit »

Är det någon som vill besöka denna plats så bör de skynda sig.
Den håller på att stängas igen och alla "smårum" har rivits.
Numer är det inte så mycket mögel, däremot dieselstank efter att sanerarens vattenpump gick sönder.

Det är dock fortfarande ganska intressant att traska ner och föreställa sig hur det var när stället var igång.
Användarvisningsbild
lortopalt
Inlägg: 271
Blev medlem: lör 02 jul 2011, 09:01

Inlägg av lortopalt »

Jag var förbi och spanade lite förra helgen, och det stank diesel som f%n. Det är ganska stort inne där nu när man har överblick över hela anläggningen i en smäll, men inte mycket att se egentligen.
James Bobby
Inlägg: 12
Blev medlem: tis 07 okt 2008, 08:23

Inlägg av James Bobby »

Nu är dagarna med Sländan över. Ett tjockt lager med betong mötte mig tidigt i morse när jag siktade på att göra ett sista besök med kameran.
In I Mörkret
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 03 maj 2012, 09:38

Inlägg av In I Mörkret »

[quote=""Berit""]Är det någon som vill besöka denna plats så bör de skynda sig.
Den håller på att stängas igen och alla "smårum" har rivits.
Numer är det inte så mycket mögel, däremot dieselstank efter att sanerarens vattenpump gick sönder.

Det är dock fortfarande ganska intressant att traska ner och föreställa sig hur det var när stället var igång.[/quote]

dieselstanken är inte efter att sanerarens pump gått sönder. den var eldriven direktdragen på kommunal el. Dieselstanken kommer av dieselverket "kraggen" som försvaret byggde dit när allt förbereddes. man bygger in dieselverk pga att under krig kan man inte räkna med att man ska kunna få in kommunal el vid tex bombräder.
Användarvisningsbild
Bakke
Inlägg: 158
Blev medlem: mån 25 apr 2011, 07:58
Kontakt:

Inlägg av Bakke »

[quote=""In I Mörkret""]man bygger in dieselverk pga att under krig kan man inte räkna med att man ska kunna få in kommunal el vid tex bombräder.[/quote]
åååh faan! De hade jag inte en aning om! ;)
"Motljus? Här är ju kolsvart!"

http://www.flickr.com/photos/ruinism/sets/
Skriv svar