Bergrum hittat - vill utforska mer. Fd Lfc N32

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""pomada""]Jag skulle precis gå en runda till för att ta några kompletterande bilder när jag hörde röster och skrammel från gallret vid utgången. Jag smög upp på övervåningen, släckte lampan och höll andan tills rösterna tystnat.
När jag gick tillbaka till utgången var hänglåset prydligt låst och dörren fast som berget. Gick inte att öppna.
Jag började fundera på vad i herrans namn jag skulle göra. "Finns det en alternativ utgång?" "Ska jag ropa på någon?"

Efter lite klurande hittade jag dock en väg ut, men jag håller tyst om den så länge.[/quote]

Lite flyt ändå, alltså. Lättare att hitta in/utgångarna inifrån antar jag.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""pomada""]Jag skulle precis gå en runda till för att ta några kompletterande bilder när jag hörde röster och skrammel från gallret vid utgången. Jag smög upp på övervåningen, släckte lampan och höll andan tills rösterna tystnat.
När jag gick tillbaka till utgången var hänglåset prydligt låst och dörren fast som berget. Gick inte att öppna.
Jag började fundera på vad i herrans namn jag skulle göra. "Finns det en alternativ utgång?" "Ska jag ropa på någon?"

Efter lite klurande hittade jag dock en väg ut, men jag håller tyst om den så länge.[/quote]


Det går alltså fortfarande att komma in om vi nu skulle få för oss att vilja ta en titt?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

[quote=""Grishnac""]Det går alltså fortfarande att komma in om vi nu skulle få för oss att vilja ta en titt?[/quote]

Jo, än så länge om man inte är allt för bredaxlad. Men de kan nog täppa till detta ganska snabbt.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""pomada""]Jo, än så länge om man inte är allt för bredaxlad. Men de kan nog täppa till detta ganska snabbt.[/quote]

Hmmm.....vi är ju inte så små....så det kan ju bli kenpigt då. Jag är ju ganska bredaxlad själv.....
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
vbal
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 01:07

Inlägg av vbal »

Jag är två meter lång och väger 95kg, jag tar mig igenom. Dock med nöd och näppe, men det går om man pressar :)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""vbal""]Jag är två meter lång och väger 95kg, jag tar mig igenom. Dock med nöd och näppe, men det går om man pressar :) [/quote]

Jag är 2 meter lång och väger 116 kilo, med ganska grova axlar......jag har inte lust att spendera en helg mellan två järnstänger.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
vbal
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 01:07

Inlägg av vbal »

Haha, bara inte du och jag försöker komma in samtidigt ska det nog gå :D Ingången är fö inte mellan järnstängerna......
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""vbal""]Haha, bara inte du och jag försöker komma in samtidigt ska det nog gå :D Ingången är fö inte mellan järnstängerna......[/quote]

Såg så ut på bilden jag fick.......den öppningen kan jag i alla fall glömma.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
pomada
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 19:27

Inlägg av pomada »

vbal: jag finns via PM ;)
Användarvisningsbild
Mrshadow
Inlägg: 82
Blev medlem: lör 13 jun 2009, 14:33
Kontakt:

Inlägg av Mrshadow »

Bergrummet vid Alpbacken ägs av Bert Sjödin.
Det var meningen att det skulle användas för olika ändamål exv. festlokal, men det sprack då det var lite dåligt med riktiga utrymningsvägar = tji tillstånd.
Ett annat bergutrymme i Östberget på Frösön, är fortfarande delvis aktivt och noga tillbommat. För ett antal år sedan nyttjandes en del av detta till förråd av möbler, men en sparsam polare stängde av ventilationen för att spara pengar.. varvid möbelförrådet blev svampodling. Möbler för några mille fick inte ens eldas.
Hade en dialog om dessa utrymmen med en "säpo" som haft anknytning till bergrummet under förra veckan. Tänkte kolla om det gick att göra ett officiellt studiebesök, men det kan man visst glömma.
Av Bert S. går det nog hyra några kvadrat om man vill.
Skriv svar