UFO-skjutfältet i Hälsingland

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

UFO-skjutfältet i Hälsingland

Inlägg av wildhack »

Som bekant har det svenska flygvapnet sedan länge haft kontakter med utomjordisk intelligens, och håller sedan 50-talet tre aliens i en underjordisk bas någonstans i Hälsingland. För att dämpa deras hemlängtan har man byggt kopior av farkosterna, där de kan få vistas och känna sig som hemma.

Skämt åtsido - detta är bilder från ett nedlagt skjutfält någonstans i Hälsingland. De futuristiska mättornen, där jag antar man satt och noterade hur långt man sköt etc, måste tillhöra de mer udda militära byggnaderna i Sverige...

Fler bilder här: http://www.flickr.com/photos/wildhack/s ... 579246524/
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""wildhack""]Som bekant har det svenska flygvapnet sedan länge haft kontakter med utomjordisk intelligens, och håller sedan 50-talet tre aliens i en underjordisk bas någonstans i Hälsingland. För att dämpa deras hemlängtan har man byggt kopior av farkosterna, där de kan få vistas och känna sig som hemma.

Skämt åtsido - detta är bilder från ett nedlagt skjutfält någonstans i Hälsingland. De futuristiska mättornen, där jag antar man satt och noterade hur långt man sköt etc, måste tillhöra de mer udda militära byggnaderna i Sverige...

Fler bilder här: http://www.flickr.com/photos/wildhack/s ... 579246524/[/quote]

Nu blir jag snart förb.....nä det blir jag inte, men får jag fråga om ni gick hela vägen dit? Varenda gång jag passerar så tänker jag "fan om man skulle svänga in när man ändå är här" men tror du inte att det är en vägbom på båda infarterna........eller kör ni runt någon annan väg? Jag menar alltså infarten från stora vägen, ni kan nog gissa var jag är och snurrar.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

Jag hade hojen med och cyklade in. När jag kom tillbaks såg jag att det inte var något lås på bommen, bara att öppna... :-) Jag har sett bommen stå öppen också när jag kört förbi, stod en skylt "Älgstig" en gång (något slags jägarevenemang). Något eller alla husen verkar uthyrt till ett jaktlag.

Den andra vägen in (från den mindre trafikerade vägen) är nyligen bommad, med lås. Det är något jaktlag som håller till vid de husen också (det området är dock inte lika intressant)
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""wildhack""]Jag hade hojen med och cyklade in. När jag kom tillbaks såg jag att det inte var något lås på bommen, bara att öppna... :-) Jag har sett bommen stå öppen också när jag kört förbi, stod en skylt "Älgstig" en gång (något slags jägarevenemang). Något eller alla husen verkar uthyrt till ett jaktlag.

Den andra vägen in (från den mindre trafikerade vägen) är nyligen bommad, med lås. Det är något jaktlag som håller till vid de husen också (det området är dock inte lika intressant)[/quote]

Aha, du har såpass nära att du kan ta cykeln....det har ju inte jag. Men jag skall nog ta en liten närmare titt nästa gång jag passerar och se om bommen är öppen. Men är ju lite nervis att någon skall komma och låsa den medans man är därinne också, då har man väl ett h-e att ta sig ut igen....
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Klingen
Inlägg: 49
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 19:33
Kontakt:

Sv: UFO-skjutfältet i Hälsingland

Inlägg av Klingen »

Ser riktigt festligt ut!
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Inlägg av wildhack »

[quote=""Grishnac""]Aha, du har såpass nära att du kan ta cykeln....[/quote]
Har stuga i trakten, annars är jag sån där 08 :-)
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Tornet är helt klart otroligt festligt. Hade verkligen varit kul att få se det med egna ögon å njuta av utsikten.
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
riddar m
Inlägg: 1050
Blev medlem: mån 22 sep 2008, 08:18
Kontakt:

Inlägg av riddar m »

vilket lustigt ställe. tack för det!
"...smile pretty and watch your back..."
rosa kattens ruinromantiska expeditioner - numera på Flickr!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""kristofer""]Tornet är helt klart otroligt festligt. Hade verkligen varit kul att få se det med egna ögon å njuta av utsikten.[/quote]


Jag tar med dig dit sen, det är inte så långt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
wildhack
Inlägg: 380
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 09:54
Kontakt:

Sv: UFO-skjutfältet i Hälsingland

Inlägg av wildhack »

Tornet alldeles vid husen var öppet då jag var där, sedan finns det ett annat längre bort längs skogsvägen som bjuder på bättre fotovinklar, men är låst.

(Jag skulle undvika området i älgjaktstider, då är nog Jägarna där och det har man ju sett på film hur sådana är ;-)
Skriv svar