Tyfors

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Radarsnoop""]Har piffat upp min Tyforssida med bilder från ett återbesök. Det är tråkigt att se vad som hänt på 10 år..

http://www.antus.org/Tyfors.html

/J[/quote]

Det är antagligen bara att -"Gilla läget"... vad det gäller en del ruiner.

Förr i tiden så kunde en Svensk ruin skvalpa runt länge/i många år innan den blev "sönderbesökt/välkänd".

Nu är det nya tider, Facebook, Geocaching, och en lång rad forum som avhandlar ruiner ganska så öppet, så det gäller ha på sig sprinterskorna när det dyker upp något nytt besöka innan det blir söndertrampat :D

Men, men, det är som det är, ingen som "äger" specifika ruiner, man får hoppas hitta tidigt, hinna besöka innan förfallet/traschandet är totalt.

Men, din Tyforssida är finfin! :)

/B
Användarvisningsbild
Akrylamid
Inlägg: 567
Blev medlem: fre 06 aug 2010, 09:42
Kontakt:

Inlägg av Akrylamid »

[quote=""Radarsnoop""]Har piffat upp min Tyforssida med bilder från ett återbesök. Det är tråkigt att se vad som hänt på 10 år.. [/quote]
Det är också lite lustigt att se hur olika föremål vandrar omkring på olika ställen. Både gasmasken och plåtburken i din bild "gas4" låg utspridda på olika platser och inte där du fotat dem (min bild på gasmasken la jag just upp på dagens ue/ruin bild). Det är gasmasker och burkar här, rullstolar i sjukhus miljöer, stolar i bostäder etc etc.
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Bra bilder!
Hollizini
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 12 mar 2013, 22:51

Inlägg av Hollizini »

[quote=""Faniskogen""]Och du tyckte inte att det var en bättre idé att hålla den illusionen vid liv och hjälpa ägaren/ägarna?[/quote]

Tror inte att det spelar någon som helst roll faktiskt, larmad eller ej så kommer folk som vill förstöra att göra det.
Sen tror jag inte att dem som läser här kvalar in i den kategorin så.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""Hollizini""]Tror inte att det spelar någon som helst roll faktiskt, larmad eller ej så kommer folk som vill förstöra att göra det.
Sen tror jag inte att dem som läser här kvalar in i den kategorin så.[/quote]

Den kategorin läser absolut här, tyvärr. Och det är poster på forum som oftast lockar folk till platser. Nu är ju denna ganska välkänd. Men att skriva om ett larms funktion tycker jag nog är en smula onödigt.
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

Inte lär det bli bättre när det basuneras ut så här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/feature/overgivnaplatser/article19133860.ab?teaser=true

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""jpkrax""]Inte lär det bli bättre när det basuneras ut så här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/feature/overgivnaplatser/article19133860.ab?teaser=true

JP[/quote]

Ja jisses, nu blir det kanske lite mer spring där, om folk orkar åka till Tyfors.... undrar om dom i artikeln har angett exakta kordinater...

/B
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Såg också det, de till och med länkade karta och punkt. Har aldrig varit där själv så vet inte om det är en exakt plats. Kan bara undra varför man över huvud taget ska ha med kartan i artikeln.

[quote=""benkar""]Ja jisses, nu blir det kanske lite mer spring där, om folk orkar åka till Tyfors.... undrar om dom i artikeln har angett exakta kordinater...

/B[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
mobe
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 20:08
Kontakt:

Inlägg av mobe »

Hoppas innerligt att dom inte angett plats.
emm
Inlägg: 41
Blev medlem: mån 13 dec 2010, 14:24

Inlägg av emm »

Stor risk att semesterfirande vandaler hälsar på nu tack vare aftonblaskan. :mad:
Skriv svar