Tyfors

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Var förbi Tyfors I idag en sväng, någon har stulit Fotoförbudsskylten från grinden sedan jag var där sist.

Skyddsrumsskylten är tack och lov kvar, men inte en enda skyddsmask.
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Var förbi Tyfors I idag en sväng, någon har stulit Fotoförbudsskylten från grinden sedan jag var där sist.

Skyddsrumsskylten är tack och lov kvar, men inte en enda skyddsmask.[/quote]

Så går det när Melker är framme eller när ställen kommer upp här eller på FB med namn/platsangivelse.
Larzon_1
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 13:37

Inlägg av Larzon_1 »

Tråkigt att det är folk som plundrar och förstör dessa underbara platser! Se men inte röra är mitt motto när jag är på utflykt.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

Tyfors är IOFS ganska så exponerat mediamässigt, TV, olika forum osv, så det var inte svårt räkna ut att det skulle tömmas på detaljer, förr eller senare :(

/B
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Det fanns i vilket fall en influensa med mycket kort inkubationstid kvar i byggnaderna. Host, harkel och fräs. :mad:
Bengiz
Inlägg: 155
Blev medlem: mån 21 jun 2010, 20:44
Kontakt:

Inlägg av Bengiz »

Var tillbaka till mitt favorit-krypin i helgen. Labbet är helförstört nu. Alla skåp har rasat ihop och är söndertrampade till flis efter senaste tidens aktivitet.
Nu på lördag hålls ett event vid bergrummet. För de som vill se 150-180 pers där samtidigt är det bara att titta förbi... lär inte vara mycket kvar sen. Stein ska närvara för att svara på frågor.

Bekräftat är att han ska plugga igen allt till våren.
Senast redigerad av 1 Bengiz, redigerad totalt 0 gånger.
fredrik
Inlägg: 245
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 00:41

Inlägg av fredrik »

Kan det vara så tyfus uppstod. WOW its mindf**blowing
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Bngiz""]Var tillbaka till mitt favorit-krypin i helgen. Labbet är helförstört nu. Alla skåp har rasat ihop och är söndertrampade till flis efter senaste tidens aktivitet.
Nu på lördag hålls ett event vid bergrummet. För de som vill se 150-180 pers där samtidigt är det bara att titta förbi... lär inte vara mycket kvar sen. Stein ska närvara för att svara på frågor.

Bekräftat är att han ska plugga igen allt till våren.[/quote]

Skit, jag hade hoppats på att få titta förbi i maj.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Hollizini
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 12 mar 2013, 22:51

Inlägg av Hollizini »

Vi va dit ett gäng idag och lyckades få tillgång till hela berganläggningen! Lät som vi va sista gänget med lov att få va där, anläggningen ska pluggas igen totalt nu i April så för den som inte vart där är det god tid nu!
Hollizini
Inlägg: 6
Blev medlem: tis 12 mar 2013, 22:51

Inlägg av Hollizini »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar