[Bilder] "Oljeberget" i Jönköping

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

[Bilder] "Oljeberget" i Jönköping

Inlägg av snoken »

Som första inlägg i den här forumsdelen kommer en liten bildserie om Oljeberget på Tokarp/Gräshagen i Jönköping.

Denna anläggning har varit plomberad i många herrans år, men ibland får man känslan av att man bara måste in..

Sagt och gjort, hoppas det smakar..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Finns drygt 300 bilder till från detta ställe, om någon är intresserad.

Ingen som sitter på bilder från något annat "oljeberg"?
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Hm, verkar som att mina inställningar för postning av bilder inte gick igenom. Skall ändra om lite så att alla bilder automatiskt blir miniatyrer och fullstora efter klickning.
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""Acke.""]Hm, verkar som att mina inställningar för postning av bilder inte gick igenom. Skall ändra om lite så att alla bilder automatiskt blir miniatyrer och fullstora efter klickning.[/quote]

Behövs verkligen det?

Däremot såg jag att ni hade en limit på 6 bilder per inlägg, det är lite tråkigt när man vill lägga upp en hel serie bilder..
Användarvisningsbild
atmosphere
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 17 sep 2008, 09:45

Inlägg av atmosphere »

Jag håller med här, det är schysst om man kan lägga upp fullstora bilder. Jobbigt att klicka upp en och en.

För övrigt gillade jag bilderna rejält!
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Fördelen med miniatyrer är att man får en bra överblick över bilderna utan att ta så stor plats på tråden. Nackdelen är, som ni säger, att man måste hålla på och klicka en del. Jag skall se om jag kan implementera en bättre lösning på det hela.
I will keep you informed ;)
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: [Bilder] "Oljeberget" i Jönköping

Inlägg av Grishnac »

Jag tror nog ändå på en normal storlek på bilderna, man ser ju ändå vad det är och vill man titta närmare kan man ju klicka upp den.
Problemet blir om någon postar en bild som råkar vara jättestor - då hamnar ramar och allt i tråden utåt periferin.
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""snoken""]
Ingen som sitter på bilder från något annat "oljeberg"?[/quote]

Här finns lite bilder från ett f.d militärt drivmedelsförråd i bergrum, numera "miljösanerat" och med en privatperson som ny ägare.

En god vän fixade besöket för ett par år sedan, men vi fick i utbyte mot visning lova inte skriva ut platsens/bergets lokalitet/kordinater, gissar att ägaren var/är orolig för "spring och inbrottsförsök", och jag respekterar löftet vi gav, men här är bilderna:

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... paBergrum/

/B
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

[quote=""Grishnac""]Jag tror nog ändå på en normal storlek på bilderna, man ser ju ändå vad det är och vill man titta närmare kan man ju klicka upp den.
Problemet blir om någon postar en bild som råkar vara jättestor - då hamnar ramar och allt i tråden utåt periferin.[/quote]

Okay, nu har jag implementerat "floatbox" när man klickar på bilderna, och i tråden resizar php-motorn automatiskt om interna bilder till 300px och externa till ungefär detsamma.

Uppladdningsbegränsningen är höjd till 2000x1500pixlar på max 4.8mb för jpg. Såklart vill jag ha så komprimerade bilder som möjligt för att spara hårddiskutrymme. Kommer ändra begränsningarna senare, men kör så här så länge.

Skriver ihop reglerna i frågor & svar imorgon när jag och ni har testat färdigt :)
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
Acke.
Inlägg: 106
Blev medlem: sön 07 sep 2008, 12:07
Kontakt:

Inlägg av Acke. »

Man kan nu även posta 30 bilder per inlägg :)
Eligible, not too stupid. Intelligiable, and cute as cupid.
Knowledgeable, but not always right. Salvageable, and free for the night.

www.jornmark.se
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

[quote=""benkar""]Här finns lite bilder från ett f.d militärt drivmedelsförråd i bergrum, numera "miljösanerat" och med en privatperson som ny ägare.

En god vän fixade besöket för ett par år sedan, men vi fick i utbyte mot visning lova inte skriva ut platsens/bergets lokalitet/kordinater, gissar att ägaren var/är orolig för "spring och inbrottsförsök", och jag respekterar löftet vi gav, men här är bilderna:

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ ... paBergrum/

/B[/quote]

Det där såg inte helt tokigt ut! Tackar.

Jag tror mig också veta vart det är beläget, är det alltså en privatperson som äger det?
Skriv svar