[Bilder] "Oljeberget" i Jönköping

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""jasifil""]Där blev jag allt lurad. Trodde det var från Jönköping eftersom tråden handlar om det. Synd, det verkar kört att komma in i Jönköping.[/quote]

Kört är det inte, det är bara lite djävligare än innan.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
crozen
Inlägg: 45
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 15:03

Inlägg av crozen »

[quote=""LowAndSlow""]Kört är det inte, det är bara lite djävligare än innan.[/quote]

Precis, man får lägga ner bra med tid och manskraft för att komma "ner" till ingången..Men så vitt jag vet är luckan fortfarande inte låst..... :cool:
Användarvisningsbild
snoken
Inlägg: 142
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 14:02

Inlägg av snoken »

Det bästa är att inte bara läsa allt på internet utan faktiskt försöka komma ut själv och reka lite.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

[quote=""snoken""]Det bästa är att inte bara läsa allt på internet utan faktiskt försöka komma ut själv och reka lite.[/quote]

Helt rätt, Ingenting går ju upp emot att faktiskt åka ut och se och upptäcka själv. Man hittar dessutom ofta andra oväntade men trevliga objekt på vägen, tex när man kör vilse :)
Användarvisningsbild
Akbal
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 26 sep 2010, 12:55

Inlägg av Akbal »

ny här...

mm hittade en lucka bakom det nybyggda demensboendet. sitter ett hänglås på.
Kan det vara "rätt" väg in?

Jag tror inte att oljeberget är plomberat för gott.
Det finns definitivt en alternativ väg in. Gissningsvis en tunnel som connectar nånstans.
Det är bara de ordinarie "kända" ingångarna som plomberats.

Jag talade med en tant som bor i området som berättade att strax innan plomberingen var det lastbilar som dagligen kom med "leveranser" och fyllde berget med last efter last med "något" (?)

nån som varit inne, innan det började hända skumma saker där? (-1 > 1,5 år sedan om jag förstått saken rätt)
pAd105
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 16 sep 2010, 19:55

Sv: [Bilder] "Oljeberget" i Jönköping

Inlägg av pAd105 »

Besökte Oljeberget för någon vecka sedan med en äldre vän som har varit inne där förr. För ca 2år sedan var det några som hade grävt och hackat sig igenom allt jord och betong och sedan bara täckt kryphålet med en plywood skiva. Någon som känner till detta?
Nu verkar det kört att komma in..
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""pAd105""]Besökte Oljeberget för någon vecka sedan med en äldre vän som har varit inne där förr. För ca 2år sedan var det några som hade grävt och hackat sig igenom allt jord och betong och sedan bara täckt kryphålet med en plywood skiva. Någon som känner till detta?
Nu verkar det kört att komma in..[/quote]

Vilken av ingångarna pratar vi om? Finns som bekant ett par.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
pAd105
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 16 sep 2010, 19:55

Inlägg av pAd105 »

[quote=""LowAndSlow""]Vilken av ingångarna pratar vi om? Finns som bekant ett par.[/quote]

Igången som har en lucka i mitten. Det sticker upp ett långt tunt ventilationsrör rakt upp ur marken där också. Nu är hela ingången igen grävd.
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""pAd105""]Igången som har en lucka i mitten. Det sticker upp ett långt tunt ventilationsrör rakt upp ur marken där också. Nu är hela ingången igen grävd.[/quote]

Svårt att förklara, vilken våning kom ni in på?
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
pAd105
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 16 sep 2010, 19:55

Inlägg av pAd105 »

[quote=""LowAndSlow""]Svårt att förklara, vilken våning kom ni in på?[/quote]

Det är alltså den ingången som är igengrävd. Jag har inte varit inne så jag har ingen aning. Det är ingången med luckan som är igengrävd!
Skriv svar