Intressekoll, visning på marinbas väst!

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
syrgas
Inlägg: 117
Blev medlem: tor 23 feb 2012, 15:51

Inlägg av syrgas »

[quote=""Larzon_1""]Funkar inte?[/quote]

Bilden verkar vara länkad från ett visst "låst" forum. Har du konto kan du nog kopiera bildlänken om du är inloggad.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""syrgas""]Bilden verkar vara länkad från ett visst "låst" forum. Har du konto kan du nog kopiera bildlänken om du är inloggad.[/quote]
Verkar som att bilden är upplagd på forumet -man måste vara inloggad för att se den(går inte att länka till).

Det är inte populärt med läckta uppgifter därifrån... :)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
CVNVinson
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 20:39

Sv: Intressekoll, visning på marinbas väst!

Inlägg av CVNVinson »

Hmmm. Hur lägger man egentligen upp en bild på bästa sätt i ett inlägg?
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Bilden finns kvar på det där andra forumet, så det är bara att ladda hem den till datorn och sedan skapa ett inlägg här och klicka på "Hantera bifogade bilder" och skicka med den... Det finns iofs lite andra sätt att göra det på också, men det är iallafall ett av dem... :)

Och att det där andra forumet inte tillåter externa länkar, är så sett inget unikt...
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Osprey""]Bilden finns kvar på det där andra forumet, så det är bara att ladda hem den till datorn och sedan skapa ett inlägg här och klicka på "Hantera bifogade bilder" och skicka med den... Det finns iofs lite andra sätt att göra det på också, men det är iallafall ett av dem... :)

Och att det där andra forumet inte tillåter externa länkar, är så sett inget unikt...[/quote]

Jag har varit medlem på det forat i flera år.
Det mesta som presenteras där finns tillgängligt via andra källor ss myndigheter, andra forum och bildsök.
Jag kan inte påstå jag har haft någon direkt nytta av att vara med där i mina efterforskningar.

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
CVNVinson
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 16 jun 2013, 20:39

Inlägg av CVNVinson »

Här kommer bilden (som laddats upp på rätt sätt - tack för hjälpen!) där jag kompletterat med det fristående ammoförrådet.
ÖrlBV-2-line_2.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
FraterFrag
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 19 okt 2010, 00:42

Inlägg av FraterFrag »

En mycket bekant plats för mig. Jag tillbringade en stor del av 1982-83 ombord på HMS Mode som var stationerad just på Nya Varvet. Tyvärr så fick vi aldrig se bergrummet.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Nu har jag tagit mig tid att ta lite bilder på inslagen, samt dokumentera hur de hänger ihop med anläggningen och försöka få med lite egna minnen från den tiden när det var ett örlogsvarv. :)

Här finns bilderna på inslagen på ÖrlBV...
FraterFrag
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 19 okt 2010, 00:42

Inlägg av FraterFrag »

Underbara bilder! Typiskt att man tillbringade nio månader på Nya Varvet och aldrig fick se bergrummen.

De två fregatter som nämndes var Visby respektive Sundsvall. Dessa låg förmodligen kvar för att kunna användas som spärrfartyg i händelse av att Ivan kom på oväntat besök.
Användarvisningsbild
Osprey
Inlägg: 484
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:02

Inlägg av Osprey »

Jovisst var det Visby och Sundsvall som låg där då när jag låg där också (1979-80), även om det för den delen vid olika tidpunkter har legat en hel del andra fartyg också... :)

Här är lite bilder på de fregatterna när de låg där. På första bilden är de dock ute i det fria på havet, fregatterna kallades för "havets vinthundar" och det gick undan ordentligt när man eldade på... Alla övriga bilder är från ÖrlBV...
(fregatter som ligger i malpåse kan man väl betrakta som övergivna?) :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar