Intressekoll, visning på marinbas väst!

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Colarain""]Kanon - jag kör upp om du kör INNE i Gbg ;) [/quote]
Ja det låter som en bra deal... har inte de andra Blekingeborna kontaktat dig än?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Nope ingen annan...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

[quote=""Penfold""]Är det några problem med att köra inne i Göteborg på något vis?[/quote]

Kommer man från en liten håla där det är en eller MAX 2 filer och inga spårvagnar så kan Göteborg upplevas som lite jobbigt ja...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Colarain""]Kommer man från en liten håla där det är en eller MAX 2 filer och inga spårvagnar så kan Göteborg upplevas som lite jobbigt ja...[/quote]

Med tanke på att trafikplaneringen i Göteborg helt uppenbart sköttes av en snöblind extremliberal skotte med storhetsvansinne så förstår jag precis önskan om att slippa köra inne i Göteborg.

Min första två månader med bil i den här staden fylldes med svordomar över de f****e vägarna och korsningarna som aldrig någonsin gick dit man skulle ha gissat att dom gjorde.
Vem kommer på den briljanta idén att skapa en rondell med fem infarter - en korsning i mitten samt - spårvagnar som går igenom åt tre olika håll??
Dessutom har motorvägspåfarterna en mystisk konstruktion där man har spegelväntpåkörandet......istället för att lägga påfarten åt samma håll som trafiken går och leda in den på motorvägen så börjar den åt motsatt håll, för att göra en halvcirkel och sedan gå ut på leden......helt vrickat och orsak till att man oftast har åkt över motorvägen man skall ut på innan man insett sitt misstag.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
rjd2
Inlägg: 1730
Blev medlem: ons 24 sep 2008, 10:31

Inlägg av rjd2 »

Oj missat detta, helt klart på om det går nån bil ifrån sthlm. :)
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

[quote=""Grishnac""]Med tanke på att trafikplaneringen i Göteborg helt uppenbart sköttes av en snöblind extremliberal skotte med storhetsvansinne så förstår jag precis önskan om att slippa köra inne i Göteborg.

Min första två månader med bil i den här staden fylldes med svordomar över de f****e vägarna och korsningarna som aldrig någonsin gick dit man skulle ha gissat att dom gjorde.
Vem kommer på den briljanta idén att skapa en rondell med fem infarter - en korsning i mitten samt - spårvagnar som går igenom åt tre olika håll??
Dessutom har motorvägspåfarterna en mystisk konstruktion där man har spegelväntpåkörandet......istället för att lägga påfarten åt samma håll som trafiken går och leda in den på motorvägen så börjar den åt motsatt håll, för att göra en halvcirkel och sedan gå ut på leden......helt vrickat och orsak till att man oftast har åkt över motorvägen man skall ut på innan man insett sitt misstag.[/quote]

Låter som Olskroksmotet :D Där kan den mest inbitne göteborgaren få hjärnblödning.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Penfold""]Låter som Olskroksmotet :D Där kan den mest inbitne göteborgaren få hjärnblödning.[/quote]

Eller Götaälvbrons virrvägar, E6/Söderleden, Korsvägen.....det finns många exempel på denna galenskap i staden.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Penfold
Inlägg: 780
Blev medlem: fre 01 okt 2010, 19:46

Inlägg av Penfold »

Njae... där håller jag inte med dig. Söderleden vid Ivarsbergsmotet kan vara lite lurig men det gäller att läsa på skyltarna annars hamnar du på Hisingen eller tillbaka till centrum.
/"Vid min Cittra vill jag kvittra"
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Penfold""]Njae... där håller jag inte med dig. Söderleden vid Ivarsbergsmotet kan vara lite lurig men det gäller att läsa på skyltarna annars hamnar du på Hisingen eller tillbaka till centrum.[/quote]

Jag menar mest att påfarterna från Mölndal eller Åbro industriområde går spegelvänt mot hur dom gör i resten av sverige....det vill säga åt vänster om man skall höger på motorvägen.....
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Baumholtzer
Inlägg: 35
Blev medlem: fre 16 apr 2010, 10:41

Sv: Intressekoll, visning på marinbas väst!

Inlägg av Baumholtzer »

Beroende på tidpunkt (för det var väl inte satt något datum än?) är jag mycket gärna med.
Skriv svar