Intressekoll, visning på marinbas väst!

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Skriv svar
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Intressekoll, visning på marinbas väst!

Inlägg av Grishnac »

Vi har idag kontrollerat möjligheterna att få ta en titt på de nedstängda och oanvända delarna av gamla marinbas väst i Göteborg, något som visade sig vara fullt möjligt mot en smärre ersättning till bolaget som förvaltar fastigheten.
Nu undrar vi hur många som vill följa med på den här visningen, det kommer kanske att landa på en hundring per skalle eventuellt lite mer också, datum är inte spikat ännu men det är någorlund nära förestående och vi hoppas på att runt ett tiotal personer är intresserade men inte fler.
Blir det rusning till denna visning så tar vi främst mot dom som helt säkert kan spika att dom skall följa med.

Vi vill också be de deltagare som följer med att införskaffa eller medtaga ett andningsskydd som ger något skydd mot mögelsporer då lokalens avfuktning är avstängd och det är mycket fuktigt och mögligt i lokalerna.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
Colarain
Inlägg: 1001
Blev medlem: sön 19 apr 2009, 19:52
Kontakt:

Inlägg av Colarain »

Jag är absolut intresserad MEN det beror på när det blir eftersom jag åker från Karlskrona...
Att flyga är konsten att kunna kasta sig till marken och missa
http://colarain.pixbox.se
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Intressekoll, visning på marinbas väst!

Inlägg av Grishnac »

Det glömde jag skriva, visningen kommer troligtvis ske på en vardag under konstorstid då det är ett företag som ger visningen. Möjligen kan vi styra upp en fredagseftermiddag om det önskas.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
benkar
Inlägg: 3895
Blev medlem: tor 18 sep 2008, 16:53
Kontakt:

Inlägg av benkar »

[quote=""Grishnac""]Vi har idag kontrollerat möjligheterna att få ta en titt på de nedstängda och oanvända delarna av gamla marinbas väst i Göteborg, något som visade sig vara fullt möjligt mot en smärre ersättning till bolaget som förvaltar fastigheten.
Nu undrar vi hur många som vill följa med på den här visningen, det kommer kanske att landa på en hundring per skalle eventuellt lite mer också, datum är inte spikat ännu men det är någorlund nära förestående och vi hoppas på att runt ett tiotal personer är intresserade men inte fler.
Blir det rusning till denna visning så tar vi främst mot dom som helt säkert kan spika att dom skall följa med.

Vi vill också be de deltagare som följer med att införskaffa eller medtaga ett andningsskydd som ger något skydd mot mögelsporer då lokalens avfuktning är avstängd och det är mycket fuktigt och mögligt i lokalerna.[/quote]

Handlar det om en fredag och inte +1000 pers så är jag väldigt "på" :) Speciellt om man kan lifta till/från GBG city <--> marinbas väst på fredagen... löser det på annat sätt annars... och kan i värsta fall komma loss en annan veckodag, måste bara kolla med jobbet omgående i så fall...

Svindyra PPP3 andningsskydd mot mögel har jag en hel kartong av, bara möglet som saknas.... :D

Så, skriv upp mig på listan...

/B
Senast redigerad av 1 benkar, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Nethril
Inlägg: 209
Blev medlem: mån 03 aug 2009, 20:52

Sv: Intressekoll, visning på marinbas väst!

Inlägg av Nethril »

Skriv upp mig på listan! Är med till 100% :)
Buried by time and dust...
http://explorica.pixbox.se
Användarvisningsbild
dev/null
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 20:29

Inlägg av dev/null »

Jag är klart intresserad, med visst förbehåll för tidpunkten.
Innehar andningsskydd FFP3.
______________
devnull.pixbox.se
Användarvisningsbild
jasifil
Inlägg: 662
Blev medlem: tis 23 sep 2008, 17:06
Kontakt:

Inlägg av jasifil »

Jag är också sugen. Helst tidigast någon gång i slutet av vintern. En vardag är inga problem för min del. Jag har massvis med semesterdagar att plocka ut.
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Jag är på, oavsett dag, jobbet kan vänta..
Användarvisningsbild
LINK82
Inlägg: 255
Blev medlem: lör 14 feb 2009, 22:53
Kontakt:

Inlägg av LINK82 »

Kanske lika bra att ladda upp en bild, dock ganska dålig märkte jag när jag flyttade över den till datorn.

Men då ser ni ju var vi ska om turen blir av ...
4000kvadratmeter. :)

Det blå markerade området är den avstängda delen där det behövs mask.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Om datum passar är jag helt klart på.
Skriv svar