Rockan Åtvidaberg (Sammanfogade trådar)

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

[quote=""MrJ""]... Eller svampinjonodling :p ...

Nej helt allvarligt, vem vill köpa det när de ser ut sådär?[/quote]

Förutom en liten skara mögelmissbrukare här på forumet då :p
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
rhdf
Inlägg: 143
Blev medlem: fre 24 okt 2008, 12:06

Sv: Rockan Åtvidaberg

Inlägg av rhdf »

lite märkligt att det står så mycket vatten i "nya" delen. Man borde ju kunnat lösa nån form av dränering ut genom det nyare inslaget. Det som kan vara användbart för en ev, köpare är väl just den nyare delen. Gamla delen, dvs det som var Rockan, skall väl ses som en liten bonus om man köper stället
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""rhdf""]lite märkligt att det står så mycket vatten i "nya" delen. Man borde ju kunnat lösa nån form av dränering ut genom det nyare inslaget. Det som kan vara användbart för en ev, köpare är väl just den nyare delen. Gamla delen, dvs det som var Rockan, skall väl ses som en liten bonus om man köper stället[/quote]

Jag har för mig att den nyare delen skulle bli en kammare 12 egentligen, dvs huskropp 80 x 20 meter , 3 plan och StriC första generationen. Arbetet avbröts då nytt försvarsbeslut togs och man har därför inte avslutat bergarbetet med skrotning och slutfordring, det är troligtvis ej heller installerats sump pump iheller eftersom arbetet avstannades innan byggnaden kom på plats.
Fikman
Inlägg: 52
Blev medlem: mån 15 mar 2010, 18:55

Inlägg av Fikman »

Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

Kul att se bilder inifrån. Det var en favorit när jag var barn och farsan berättade om minnen från berget från lumpen.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""rhdf""]lite märkligt att det står så mycket vatten i "nya" delen. Man borde ju kunnat lösa nån form av dränering ut genom det nyare inslaget.[/quote]
[quote=""Fikman""]Det är nu ute på FortV
http://fortvv2.capitex.se/beskrivning.aspx?guid=3ICQOGGGMREFKKBE&typ=CMFastighet[/quote]
Detta står i annonsen:
"Denna kammare är vattenfylld till en nivå av 2 dm. Vattnet kan dräneras med självfall."
Hmmm... dessutom så verkar det som om gamla delen inte får användas utan kommer att plomberas när en ny köpare hittas.
I alla fall om jag förstår texten i annonsen rätt. Syns den gamla delen i annonsens bilder eller är alla bilder från den nya?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Bild 5, 6, 20, 21 & 36 är från själva "Rockan". Det är RRGCt som är utrensat och har vit/blå färg och som det står en hel del vatten i.
Den nya delen, det som skulle bli det nya STRIC är det som syns oinrett utan stötvågsdörrar med bara sprutbetong på väggarna och betongplatta/grus på golvet.
Där står det även 2dm vatten.

Det verkar som man får behålla RRGCt om man köper anläggningen men om man vill så kan FortV plombera ingångarna.
Senast redigerad av 1 Avery, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Avery""]Bild 5, 6, 20, 21 & 36 är från själva "Rockan". Det är RRGCt som är utrensat och har vit/blå färg och som det står en hel del vatten i.
Den nya delen, det som skulle bli det nya STRIC är det som syns oinrett utan stötvågsdörrar med bara sprutbetong på väggarna och betongplatta på golvet.
Där står det även 2dm vatten.

Det verkar som man får behålla RRGCt om man köper anläggningen men om man vill så kan FortV plombera ingångarna.[/quote]
Ok, tackar för rättningen! ;)
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
Avery
Inlägg: 392
Blev medlem: ons 29 okt 2008, 21:49
Kontakt:

Inlägg av Avery »

Jag tror i alla fall att det är så, det hade ju varit dumt att köpa berget och sedan plombera den enda delen med färdiga stötvågsdörrar. Å andra sidan så är dem nya tunnlarna mycket bredare och högre så då kan den som vill bygga nytt (typ serverhall) sätta in i princip vad som helst och sedan precis sådana stötvågsdörrar / emp skydd som man vill ha. Bör ju bli bättre än att modifiera den gamla delen men säkerligen inte billigare.
Ransonering
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 27 nov 2011, 04:22

Bergrum/mark Åtvidaberg, Solvestad (Fortv. Annons)

Inlägg av Ransonering »

Bergrum om 2500 m² ca 9 ha mark. Virkesförråd enligt plan 800 m³sk. Två byggnader i bra skick, ca 315 m².

http://fortvv2.capitex.se/beskrivning.a ... MFastighet

Ni som bor i närheten!
Nu kan ni köpa ett "Klubbhus"
Skriv svar