Orup, utanför Höör

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

claeseast
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 18:08

Orup, utanför Höör

Inlägg av claeseast »

Tja!

Är en riktig gröngöling när det gäller UE, men efter att ha läst lite om en militäranläggning utanför Höör (bor nämligen där) så blev jag riktigt intresserad av att explora lite. Har läst att den ska vara plomberad, men att det tydligen ska finnas nån väg ner ändå. Nån som vet mer om detta får gärna pm:a mig.
Ska tydligen vara väldigt stort under mark. Kan inte släppa tanken på detta ställe.
onord
Inlägg: 86
Blev medlem: ons 20 jan 2010, 14:15

Inlägg av onord »

Jo det lär vara plomberat.. och skulle du få ngt svar så ... jag har varit där och sökt men bara hittat plombereringar
tormestorp
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 14 maj 2012, 13:33

Inlägg av tormestorp »

hehehehehe jag har varit där o det finns en ingång ja :-) )
Den som letar han finner.
Kan ju säga att nedersta våningen e helt vattenfylld :)
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Ja precis, plomberad men enligt uppgift öppnad igen... men detta är inget bergrum man promenerar rakt in i hur som helt som man ska tro de bilder jag sett. Högriskobjekt om något, man bör fundera en extra gång innan man tar sig ner dit. Extra ficklampa och en massa extrabatterier är ett måste såsom en kompanjon.

Fick själv nys om det här stället först i år, får se om man någon gång får tummen ur och beger sig dit för att kolla läget. Jag vet ju vart det ligger...
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Bajon1
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 05 jan 2011, 16:37

Inlägg av Bajon1 »

Stämmer bra att det fanns en väg in på hjässan,men den ingången är numera också plomberad.
Flirre
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 22 jun 2009, 19:24

Sv: Orup, utanför Höör

Inlägg av Flirre »

Någon som har lust att skicka mig ett PM om detta ställe, och var det ligger. Har ärvt min pappas hus i Höör och det hade varit upplivande med lite UE i dom trakterna då jag är där mycket nu och fixar i huset.

/Håkan
Skriv svar