RRGC Vesslan

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

RRGC Vesslan

Inlägg av AccL »

Tänkte dela med mej av lite bilder innifrån Vesslan.

http://www.pixbox.se/alb_show_id949213_page0.html

och för er som inte vet:
Vesslan är en gammal radar grupp central mitt i Östergötland och har legat i malpåse sedan 2000 och vart pluggat 2004, öppnades i slutet av sommaren, vet inte om det fortfarande är öppet
Bunkerman
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 11:22

Inlägg av Bunkerman »

[quote=""AccL""]Tänkte dela med mej av lite bilder innifrån Vesslan.

http://www.pixbox.se/alb_show_id949213_page0.html

och för er som inte vet:
Vesslan är en gammal radar grupp central mitt i Östergötland och har legat i malpåse sedan 2000 och vart pluggat 2004, öppnades i slutet av sommaren, vet inte om det fortfarande är öppet[/quote]

"Inbrott" i fd militära anläggningar, polisanmäls av Fortifikationsverket.
Den "vanliga" polisen utreder tillsammans med SÄPO.

Det är stora risker att ta sig in i denna typen av objekt - det har hänt olyckor med dödlig utgång.
Användarvisningsbild
AccL
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 22 okt 2008, 10:53

Inlägg av AccL »

jag varken tog bilderna eller vet vem som öppnade stället kan jag ju påpeka
Användarvisningsbild
Mistoffolees
Inlägg: 69
Blev medlem: fre 12 dec 2008, 14:29

Inlägg av Mistoffolees »

[quote=""AccL""]jag varken tog bilderna eller vet vem som öppnade stället kan jag ju påpeka[/quote]

:D
På så sätt har du ju faktiskt undvikit att ljuga :D
Bunkerman
Inlägg: 28
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 11:22

Inlägg av Bunkerman »

[quote=""AccL""]jag varken tog bilderna eller vet vem som öppnade stället kan jag ju påpeka[/quote]

Du får inte ta det personligt, jag vill inte döma någon.

Förstår att det kan vara häftigt att ta sig in i olika anläggningar för att fota och att kunna visa detta för andra.

Det jag bara vill är att man tänker på risken för olyckor.

Är inte helt uppdaterad vad det gäller Vesslan, är det inte gjort så kommer det att bli en ny typ av plombering. Före detta sker kommer hela anläggningen att genomsökas så att inte "någon" är kvar.
sweblood
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 18:35

Inlägg av sweblood »

Enligt uppgift så ska nu vesslan åter vara helt plomberad, och troligtvis är den bättre plomberad nu än tidigare.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""sweblood""]Enligt uppgift så ska nu vesslan åter vara helt plomberad, och troligtvis är den bättre plomberad nu än tidigare.[/quote]

Lika gott det. Måste faktiskt hålla med Bunkerman i sådana här frågor.

Att det sedan är kul att se bilder från ställen man aldrig har, och aldrig kommer att besöka, får bli ett dubbelmoraliskt dilemma jag bjuder på. Denna gång.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""Bunkerman""]. . .
Det är stora risker att ta sig in i denna typen av objekt - det har hänt olyckor med dödlig utgång.[/quote]

Nu vill jag få lite mer kött på benen... i Sverige, eller?
Kaukelugn
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 11 sep 2009, 15:32

Inlägg av Kaukelugn »

[quote=""sweblood""]Enligt uppgift så ska nu vesslan åter vara helt plomberad, och troligtvis är den bättre plomberad nu än tidigare.[/quote]

:D
Användarvisningsbild
huricane4
Inlägg: 628
Blev medlem: lör 24 jan 2009, 02:00
Kontakt:

Inlägg av huricane4 »

[quote=""Bunkerman""]"Inbrott" i fd militära anläggningar, polisanmäls av Fortifikationsverket.
Den "vanliga" polisen utreder tillsammans med SÄPO.

Det är stora risker att ta sig in i denna typen av objekt - det har hänt olyckor med dödlig utgång.[/quote]

Om man inte bryter upp nått utan bara går in i nått som varit plomberat en gång i tiden kan det väll inte vara ett alvarligare brott än att tex gå in i en övergiven Industri?
Skriv svar