Bra UE kring Älmhult?

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

crapyjack
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 22:15

Bra UE kring Älmhult?

Inlägg av crapyjack »

Hej som nygammal UE:are (vet inte om man kan kalla sig för UE:are när man mellan 15-18 åkte runt med moppen och polarna och utforskade)
Så är jag grymt nyfiken på vad som kan tänkas finnas i min närhet?
För mig är det bästa övergivna byggnationer militära grejer mm.
Självklart inte några aktiva föråd med larm och grejer på.
Utan sådant som lämpar sig för lite utforskande :D

Det enda stället jag vart på som jag minns iaf är ju det gamla nerlagda bruket i delaryd (som precis alla andra)
Obs detta ligger inom höravstånd från folk och det blir ett jäkla levande när man som 15åring är där inne och lever jävel. (och klättrar upp på taket på silosarna inte ett dugg populärt)

Men herre gud det måste ju finnas mer?
Finns ju gamla föråd men alla jag känner till är uppköpta av bönder som förvarar grejer i dom, alternativt är dom i bruk och har larm och grejer på sig.

Det ballaste hade vart att hitta ett övergivet skyddsrum mitt ute i skogen.
Eller några höga torn :D

Fan jag måste komma ut på lite sådant igen sitter ju numera mest på soffan och blir fet när man är ledig alternativt super man och blir än fetare.

Så sätt fart nu tippsa denna numera överviktiga människa om roliga utflyktsmål :D (även riktigt eländiga vägar som kräver 4x4 är alltid kul)
Användarvisningsbild
Zeahawk
Inlägg: 440
Blev medlem: fre 17 jun 2011, 17:10

Inlägg av Zeahawk »

Racing Ring... ;)
"Besvikelsen som uppstår när man hittar ett ruckel med klippt gräsmatta..."
ue.webucation.se
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Precis som Zeahawk skriver så kan du ju kolla upp gamla gokartbanan om du nu vet vart den ligger. Sedan har du ju en gammal flygbas på väg 23, känner du till den? Hur ser det ut på fest/dansplatsen Silverdalen, finns den kvar? Stod ju öde i flera år... eldhärjades ett antal gånger, har inte kollat upp det själv.

[quote=""crapyjack""]alternativt är dom i bruk och har larm och grejer på sig.[/quote]
Undvik dessa, jag menar det!
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
crapyjack
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 22:15

Inlägg av crapyjack »

Jo silverdalen finns kvar men inga byggnader då dessa har bränts ned...
På senaste tiden har dom haft tält där, vet inte ens om det finns det längre.
Är lite för utsatt läge att springa där bara, ligger ju inte direkt avskilt om man säger så ;)

Militära föråd ger jag mig inte på, har hört tillräckligt om dessa för att gå omvägar kring dom..
Undantaget skulle vara om jag skulle hitta något som är totalt förfallet och uppenbart inte i bruk :D

Flygbasen får du gärna förklara lite vart den ligger :D
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""crapyjack""]Jo silverdalen finns kvar men inga byggnader då dessa har bränts ned...[/quote]
Är du helt säker? Låter inte alls kul... djävla vandaler.
[quote=""crapyjack""]Flygbasen får du gärna förklara lite vart den ligger :D [/quote]
Bor du i Älmhult? Kör på väg 23 så hittar du den... Ligger inte precis intill nya Ikea utan du får fortsätta köra en bit. Det finns lite förråd, taxibanor, splitterskydd och annat att titta på.
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
crapyjack
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 24 nov 2012, 22:15

Inlägg av crapyjack »

Ja ganska säker är jag på att det är helt väckbränt nu.
Den sista tiden dom annordnade något där så vart det tält vill jag minnas.
Hmm den där flygbasen måste man ju bara kolla in ;)
Får vänta tills snön smälter bara ;)

Tackar så hjärtligt för tipsen :D
Skriv svar