Arketvet/ "topphemliga försvarsanläggningen"

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""mikael82karlsson""]Nä dom har ju lagt ut annons på bl.a Blocket om uthyrning av rum i Arkivet/ och bergrummet under.
Men om det nu blir tillsalu igen så tycker jag att vi här på 28d.s går ihop & köper det! Ha som ett "litet" klubb hus/sitta och prata u.e, ruinturism i. Kök finns ju där, vet en kock som är arbetslös, så han anställer vi också vid behov :D [/quote]

Shut up, and take my money... :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Faniskogen
Inlägg: 603
Blev medlem: ons 15 okt 2008, 13:07

Inlägg av Faniskogen »

Då var det dags igen då. Nytt tillslag med koppling till drogframställning i anläggningen. 5 personer gripna.

Till salu snart igen tro?
Användarvisningsbild
mikael82karlsson
Inlägg: 208
Blev medlem: ons 03 apr 2013, 15:15
Kontakt:

Inlägg av mikael82karlsson »

You don't take a photograph, you make it
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Jag såg det tidigare, är det verkligen aktuella bilder? Med tanke på branden, senaste bilderna jag såg syntes tydlig rökskada.. 1,5M låter som en ren fantasi, det återstår att se va de blir här näst..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

För er som inte orkar leta upp annonsen: (blocket.se) "Bomb-säkert Bergrum söker ny ägare"
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
mikael82karlsson
Inlägg: 208
Blev medlem: ons 03 apr 2013, 15:15
Kontakt:

Inlägg av mikael82karlsson »

[quote=""kristofer""]Jag såg det tidigare, är det verkligen aktuella bilder? Med tanke på branden, senaste bilderna jag såg syntes tydlig rökskada.. 1,5M låter som en ren fantasi, det återstår att se va de blir här näst..[/quote]

Håller fullständigt me....1.5M! 500.000 MAX, gissar jag på.
You don't take a photograph, you make it
Användarvisningsbild
kristofer
Inlägg: 866
Blev medlem: mån 15 sep 2008, 10:10
Kontakt:

Inlägg av kristofer »

Det står dessutom i artikeln att de sökt dem utan svar, så frågan är om de ens försöker sälja den? Sveamäklarna verkar inte helt riktigt och telefonnumret finns inte noterat någonstans.skumt är det, helt klart..
inspektionsverket.se - The world as we know it.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Undrar hur lås och dörrar ser ut efter att polisen varit där på besök. Vad jag vet så är dom inte speciellt försiktiga vid knarkrazzior.
[quote=""kristofer""]Det står dessutom i artikeln att de sökt dem utan svar, så frågan är om de ens försöker sälja den? Sveamäklarna verkar inte helt riktigt och telefonnumret finns inte noterat någonstans.skumt är det, helt klart..[/quote]
Ha ha, påminner mig om fake-annonserna vi såg här på forumet för några år sedan. Kommer inte ihåg vad det var för ställe det gällde då, nått sanatorium eller annan vårdinrättning?

:D
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Användarvisningsbild
jpkrax
Inlägg: 2342
Blev medlem: tor 19 aug 2010, 16:49

Inlägg av jpkrax »

[quote=""Saddam""]Undrar hur lås och dörrar ser ut efter att polisen varit där på besök. Vad jag vet så är dom inte speciellt försiktiga vid knarkrazzior.

Ha ha, påminner mig om fake-annonserna vi såg här på forumet för några år sedan. Kommer inte ihåg vad det var för ställe det gällde då, nått sanatorium eller annan vårdinrättning?

:D [/quote]

Haha ja.... Var inte Island till salu på Blocket när det begav sig med bankkrasher osv.. :D

JP
Sapere aude.

Perge scelus mihi diem perficias.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Denna annonsen ser lite vettigare ut:
(blocket.se) "Ortdrivarevägen, Ludvika"
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar