Omformarstation

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

[quote=""flygger""]Tackar för hjälpen, nu kan jag sova lugnt. Men stigningen för stickspåret gnager fortfarande...[/quote]

Nu har jag inte varit på plats så det kanske ser annorlunda ut när man är där, men om man tittar på google maps så ser stigningen inte så farlig ut. Om man snurrar runt vyn så ser man rester av stickspåret.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
Tobbe Arnesson
Inlägg: 503
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 08:36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Arnesson »

Åretunneln finns avhandlad tidigare på forat, tror det är någon som lagrar vin där nu? Eller var det innan dirtbanan?
Andalusier
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:52

Inlägg av Andalusier »

[quote=""Tobbe Arnesson""]Åretunneln finns avhandlad tidigare på forat, tror det är någon som lagrar vin där nu? Eller var det innan dirtbanan?[/quote]

Det var tal om vinlagring men tror att det blev något annat.. Innan dirten så stod det tomt hur länge som helst.. Det var först efter jag kläckte den ideén som alla andra också fick upp ögonen..
Andalusier
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 02 okt 2008, 18:52

Inlägg av Andalusier »

[quote=""Sincro""]Nu har jag inte varit på plats så det kanske ser annorlunda ut när man är där, men om man tittar på google maps så ser stigningen inte så farlig ut. Om man snurrar runt vyn så ser man rester av stickspåret.[/quote]

Eftersom jag har bott ett stenkast därifrån och är ganska säker på att jag är den på forumet som spenderat mest tid i den ULen så kan jag svara mer säkert..

Det är nån meters höjdskillnad mellan spåret och ULen om man kollar precis rakt över E14, men spåret lutar uppåt mot Järpen och om man kollar på flygfoton så ser man vart stickspåret har gått, det är en ganska bra bit bort mot Björnänge till..

Min dröm skulle vara att bygga en fet fjällkåk där det övre stenfiltret är idag och sen använda själva tunneln, som garage, med en hiss upp genom schaktet längst in..
Användarvisningsbild
Skåningen
Inlägg: 575
Blev medlem: sön 25 okt 2009, 05:56
Kontakt:

Inlägg av Skåningen »

Låter inte helt fel. Inbjudan till 28 deltagare på inflyttningsfest kommer väl på posten. :D


[quote=""Andalusier""]Eftersom jag har bott ett stenkast därifrån och är ganska säker på att jag är den på forumet som spenderat mest tid i den ULen så kan jag svara mer säkert..

Det är nån meters höjdskillnad mellan spåret och ULen om man kollar precis rakt över E14, men spåret lutar uppåt mot Järpen och om man kollar på flygfoton så ser man vart stickspåret har gått, det är en ganska bra bit bort mot Björnänge till..

Min dröm skulle vara att bygga en fet fjällkåk där det övre stenfiltret är idag och sen använda själva tunneln, som garage, med en hiss upp genom schaktet längst in..[/quote]
"Producenterna skulle inte göra motbjudande filmer om inte publiken gick och såg dem”
............................................................................
http://www.folktomt.nu
Skriv svar