Gammal militäranläggning i växjö

Alla anläggningar som omfattas av totalförsvaret - alltså även civila ledningscentraler och upplagsplatser och dylikt.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""rhdf""]*host* eniro *harkel* utsikt ;) [/quote]

*host* live maps är bättre *harkel*

Men skämt och sido, det är ett jädra avstånd till det stora avlysta området. Får inte riktigt ihop detta.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""LowAndSlow""]*host* live maps är bättre *harkel*

Men skämt och sido, det är ett jädra avstånd till det stora avlysta området. Får inte riktigt ihop detta.[/quote]

Nödut som också är utanför området är på samma eller till och med något längre avstånd.
Användarvisningsbild
Bunkerbus
Inlägg: 226
Blev medlem: sön 11 jan 2009, 15:44
Kontakt:

Inlägg av Bunkerbus »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Nödut som också är utanför området är på samma eller till och med något längre avstånd.[/quote]


Anläggningar av denna klass brukade för i tiden ha ett alfabetiskt epitet, avslutat med ett lågt siffer nummer, därför så skall, slanggurka in på vågrätt 4 :p
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Bunkerbus""]Anläggningar av denna klass brukade för i tiden ha ett alfabetiskt epitet, avslutat med ett lågt siffer nummer, därför så skall, slanggurka in på vågrätt 4 :p [/quote]

Har vi någon koll på nr 2? jag hade ett tips om orts/platsnamn tidigare men har inte tillgång till det just nu.
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Bild 3: ser ut som en SK10-ingång "modell bred"... är jag ute och cyklar?
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Har vi någon koll på nr 2? jag hade ett tips om orts/platsnamn tidigare men har inte tillgång till det just nu.[/quote]

Jag fick ett ortsnamn svagt viskat till mig för ett tag sedan.

Först nu trillade poletten ner vad det var Bb menade. Pinsamt jag vet.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Saddam""]Bild 3: ser ut som en SK10-ingång "modell bred"... är jag ute och cyklar?[/quote]

Tror det är ett ståvärn
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""k4r4t3k4n4k4s""]Tror det är ett ståvärn[/quote]

Nu såg jag att det saknas lite trappsteg... he he. Trodde det rörde sig om en plomberad SK10...

:D :D :D

Bra att ni andra är vakna.
Larzon_1
Inlägg: 34
Blev medlem: tor 14 jun 2012, 13:37

Inlägg av Larzon_1 »

Någon som vart i närheten på senare tid? Tänkte om det fortfarande är skyltat med skyddsobjekt och om reservingången fortfarande är oskyltad? Var förbi för ca 10årsen och då var det aktivitet i berget, ett av många berg i denna stil jag besök och alla är fortfarande aktiva förutom ett tyvärr.
runner
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 11 feb 2015, 12:30

Inlägg av runner »

Häftigt. Har heller aldrig sett porten på bild 5. Någon som kan ge en hint om var den ligger?
Av de övriga bilderna att döma så är det något som får mig att tänka på väster om stan?
Skriv svar