UE i Halmstad - Underjordiska tunnlar

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Tyrling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 18 jun 2009, 14:34

UE i Halmstad - Underjordiska tunnlar

Inlägg av Tyrling »

Tjenare!

Är en ny inom UE, men grymt intresserad av allt hemligt/gömt och liknande!

Är så att jag och en polare har kollat igenom diverse sidor efter tunnlar i Halmstad. Fick reda på via Flashback att det skulle finnas något från Hamnens mynning upp till sjukhuset. Är lite osäker på informationen..

Men här kanske kan finnas någon som vet något om det? Eller om något annat tillgängligt/kul, som man kan utforska i Halmstad?
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

Precis som CB Milton skrev, rykten på Flashback är oftast bara rykten, i alla fall när det gäller UE och i synnerhet tunnlar.

Som trådarna där det hävdas att det finns tunnlar på havsbotten lite här och där i Blekingska skärgården... :rolleyes:

Prata med äldre folk som kanske jobbat i hamnen eller försök få tag i sjukhusets vaktmästare om de nu har en sådan, det är mina tips.
Senast redigerad av 1 Saddam, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Stavfel... igen
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Tyrling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 18 jun 2009, 14:34

Sv: UE i Halmstad - Underjordiska tunnlar

Inlägg av Tyrling »

Ja precis, flashback är trots allt flashback, inte allt för "normalt" folk som hänger där ;)

Tack för tipset!
Fleffe
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 23 jul 2009, 12:01

Inlägg av Fleffe »

Tjenare!

Helt klart rykten. Jag har sommarjobbat på sjukhuset i Halmstad i många år och luffsat runt i gångarna och de finns inga som leder ner till Hamnen.
Men det är fint där nere under sjukhuset :)
Tyrling
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 18 jun 2009, 14:34

Sv: UE i Halmstad - Underjordiska tunnlar

Inlägg av Tyrling »

[quote=""Fleffe""]Tjenare!

Helt klart rykten. Jag har sommarjobbat på sjukhuset i Halmstad i många år och luffsat runt i gångarna och de finns inga som leder ner till Hamnen.
Men det är fint där nere under sjukhuset :) [/quote]
Finns det möjlighet att ta sig ner och ta sig en titt under sjukhuset? Även som "utomstående" =)
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

[quote=""Tyrling""]Finns det möjlighet att ta sig ner och ta sig en titt under sjukhuset? Även som "utomstående" =)[/quote]

Har du prövat? många sjukhus har funktioner i källarplan som är öppna på dagtid. Har kollat in Rigshospitalet i Köpenhamn där TV-serien Riget spelades in på detta sätt. :)
notnawarrior
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 17 jun 2010, 06:33

Inlägg av notnawarrior »

Jag har varit i ett flertal tunnlar runt om i halmstad. Ett tips är att åka till sjukhuset dagtid och åk ner med hissen och du kan knalla runt i tunnlarna under sjukhuset och om någon frågar vad du gör där säg att du ska hälsa på nån.Har bilder på tunnlar jag vart i om någon vill ha.
Användarvisningsbild
Oblado
Inlägg: 100
Blev medlem: lör 19 feb 2011, 15:32

Inlägg av Oblado »

[quote=""notnawarrior""]Jag har varit i ett flertal tunnlar runt om i halmstad. Ett tips är att åka till sjukhuset dagtid och åk ner med hissen och du kan knalla runt i tunnlarna under sjukhuset och om någon frågar vad du gör där säg att du ska hälsa på nån.Har bilder på tunnlar jag vart i om någon vill ha.[/quote]

Hur långt kommer i tunnlarna under sjukhuset?
Bilder hade aldrig varit fel :)
Skriv svar