Första Ue turen

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
organizm
Inlägg: 62
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 07:15
Kontakt:

Inlägg av organizm »

[quote=""bunkrologen""]Finns även äldre som är i drift utan att lastbilarna kommer in. I ett fall har man monterat en "transportör" som leder ut sanden till lastbilsflaket.[/quote]

Måste ju finnas fler än en med den lösningen, eller? Denna ligger i i Solna.
Bild
________________________________________
Absence of Evidence is not Evidence of Absence
http://www.organizm.se
Användarvisningsbild
albin
Inlägg: 661
Blev medlem: fre 20 feb 2009, 16:09

Inlägg av albin »

I princip varje vägstation hade en egen silo här i trakten. Pratade med en pensionerad vägarbetare som berättade att de slapp blanda salt i sanden utan bara kasta ut ett tunt lager så lasset inte frös under natten. Silon som finns närmast här hemma plomberades för 5-6 år sedan. Mannen berättade att de sprängde ut golvet ytterligare på 1970-talet så nyare lastbilar kunde backa in. Just den silon backade de in i, medan en annan hade en slinga bilarna körde runt i. Vi en station finns även två civilförsvarsförråd och en del konstiga telefonledningar på bergstoppen. Har för mig jag någonstans läst att det på vissa platser fanns ett samröre mellan sandsilona och civilförsvaret. Kan någon bekräfta eller avfärda??
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""OBF""] det sägs att det ska finnas katakomber upp till en byggnad längre upp i berget ca 500 meter bort ovanför. och att det ska ligga skydds rum med mera där inne. men vi får se vad detta leder till ska ta mig dit i morgon med en bättre lampa som lyser längre. mvh[/quote]

Platsen du varit på är inget annat än en sandsilo. Inga skyddsrum, inga gångar tyvärr.

Var appropå det där senast i helgen som var. Stod den slaktade Volvon utanför där redan när du var där?
OBF
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 25 jul 2009, 10:34

Inlägg av OBF »

[quote=""baaz""]Platsen du varit på är inget annat än en sandsilo. Inga skyddsrum, inga gångar tyvärr.

Var appropå det där senast i helgen som var. Stod den slaktade Volvon utanför där redan när du var där?[/quote]

var länge sedan jag var där nu hade planer på att kika närmare men har tyvär inte blivit av ännu gjorde du?
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""OBF""]var länge sedan jag var där nu hade planer på att kika närmare men har tyvär inte blivit av ännu gjorde du?[/quote]

Tja, det finns inte så mycket annat än inslaget och hålet där man tömde i sanden att se. Det skulle iofs vara de gamla maskinerna längs vägen upp till hjässan då. Som sagt, det är bara en sandsilo.
Skriv svar