Bergrum/bunker i Söderköping

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

qawser
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:11

Bergrum/bunker i Söderköping

Inlägg av qawser »

Nu är det såhär va. I staden söderköping har jag sett två berg som har dörrar. Men jag vet inte vad som är i själva berget (om det skulle vara något bergrum eller någon slags bunker). Så det skulle vara roligt om någon kunde ta reda på det och ta kort därifrån. Koordinaterna är ungefär 58.48247,16.308882 och 58.494538,16.308678 enligt google maps.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""qawser""]Nu är det såhär va. I staden söderköping har jag sett två berg som har dörrar. Men jag vet inte vad som är i själva berget (om det skulle vara något bergrum eller någon slags bunker). Så det skulle vara roligt om någon kunde ta reda på det och ta kort därifrån. Koordinaterna är ungefär 58.48247,16.308882 och 58.494538,16.308678 enligt google maps.[/quote]

Kan du inte skicka en vanlig eniro-kartlänk? Jag lär mej visst aldrig det där med koordinater, men jag vet säkert vad det är för ställen. Eller så kan jag åka ner och kolla.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
qawser
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:11

Inlägg av qawser »

Men det är bara att kopiera exakt som jag skrivit, i sökfältet på maps.google.se
Användarvisningsbild
Ragnar Svedje
Inlägg: 771
Blev medlem: sön 19 okt 2008, 21:57

Inlägg av Ragnar Svedje »

Det ena stället är en sandsilo ( där vissa påstår att det har förvarats mer än sand) och det andra är något annat.
"övergivna lador och mossa"
Inaktiv skrivbordsutforskare
qawser
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:11

Inlägg av qawser »

Hur vet du det? Finns det någon info på internet någonstans?
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""Ragnar Svedje""]Det ena stället är en sandsilo ( där vissa påstår att det har förvarats mer än sand) och det andra är något annat.[/quote]

Är inte sandsilon plomberad sedan några år?
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

[quote=""qawser""]Hur vet du det? Finns det någon info på internet någonstans?[/quote]

Man ser det klart och tydligt på satellitbilden. Den plana ytan på hjässan där sanden tippades ner går inte att missa.
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""qawser""]Hur vet du det? Finns det någon info på internet någonstans?[/quote]

Nu har jag kommit över gubb-motviljan att göra nåt nytt, och kollat koordinaterna...
Sandsilon är plomberad sen ett par år, som nämndes tidigare. Det andra är tomt, innefattar en gång in åt höger, ett rum, ca 10x4 m (grov uppskattning ur minnet) med två noggrant plomberade dörrar. Nån har lyckats göra två små hål i dessa, men rummen verkar inte innehålla nåt särskilt. Vad det har använts till vet jag inte, men det var redan uppbrutet för 30 år sen. Tror att Albin här på forumet har några bilder sen vi var där, det avhandlades även på flashback för ett tag sen. Sök på söderköping, så bör du hitta det.
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
qawser
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 01 dec 2009, 10:11

Inlägg av qawser »

Finns det några andra liknande ställen runt söderköping?
Användarvisningsbild
mopedhuligan
Inlägg: 942
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 10:35

Inlägg av mopedhuligan »

[quote=""qawser""]Finns det några andra liknande ställen runt söderköping?[/quote]

Bergrum som går att komma in i finns inga jag känner till.

Hittade f.ö. en bild på Huliganen på väg in i det bergrum jag förmodar att du menar:
Bild
Senast redigerad av 1 mopedhuligan, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: la till bilden
------------------------------------------------------
Det man hittar får man ta.
Skriv svar