Frågor om Drömmarnas Brunn

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Sv: Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av FRH »

Kan inte annat än hålla med Kungen.

Intressant att man lär sig mer intressant om stället i denna korta tråden än i FB:s monströsa fjanttråd.
Användarvisningsbild
baaz
Inlägg: 1392
Blev medlem: tor 25 sep 2008, 08:09
Kontakt:

Inlägg av baaz »

Bra sagt Kungen. Du tog bort några av mina fördomar mot platsen med det inlägget.
Användarvisningsbild
MrJ
Inlägg: 395
Blev medlem: ons 21 okt 2009, 18:20

Inlägg av MrJ »

En sak är säker, vare sig hålan lever upp till sitt namn eller inte så skapar den trådar med hög underhållningsfaktor :rolleyes:

Trådarna kan jämföras med SAAB vs. Volvo-trådar på ett bilforum :D

Har aldrig varit där och kommer nog aldrig åka dit heller för den delen, i övrigt så uttalar jag mig inte om stället eftersom jag inte sett det med egna ögon...
Spår av det förflutna - Bortglömt, övergivet och kalla kriget.
Kungen
Inlägg: 21
Blev medlem: sön 07 jun 2009, 16:18

Inlägg av Kungen »

[quote=""MrJ""]En sak är säker, vare sig hålan lever upp till sitt namn eller inte så skapar den trådar med hög underhållningsfaktor :rolleyes:

Trådarna kan jämföras med SAAB vs. Volvo-trådar på ett bilforum :D

Har aldrig varit där och kommer nog aldrig åka dit heller för den delen, i övrigt så uttalar jag mig inte om stället eftersom jag inte sett det med egna ögon...[/quote]

Du skulle aldrig tycka det levde upp till sitt namn :) Det är egentligen inte så mycket som skiljer detta ställe från många andra ställen i stan man utforskar, mer än att det fått ett speciellt namn. Men på många sätt är det lite av ett ställe som definierar väldigt mycket av vad Urban Exploration är och betyder.

Det är den lilla lilla luckan på ett ganska ordinärt ställe i stan, tyder inte på nåt speciellt. Så drar du den åt sidan, klättrar ner, och vips är du i något helt annat. En trång passage åt ena hållet, en annan stege leder djupare ner bland skitig betong. Här finns vidare passage förbi rör och lite kablar, genom en trång kulvert, och plötsligt är du på nån helt ny plats, under betong, asfalt, rör och allt vad det är, och ytterligare passager finns vidare.
Jag tror det är såna ställen många av oss stadsbarn drömde om att hitta när vi började med UE på den tiden. En oansenlig brunn, som leder ner under gatan, till allt det där okända.. Helst ska dom ju då vara 100 meter djupa, ha väggarna prydda med dödskallar och ha använts som flykttunnlar åt kungar och furstar sen jesu tid. Men att utforska nåt sånt här första gången, kan vara oförskämt spännande ;)
c_balder82
Inlägg: 191
Blev medlem: tor 01 jan 2009, 15:36
Kontakt:

Inlägg av c_balder82 »

Jag uppskattar verkligen den info som ni lägger ut här, trots det faktum att jag aldrig skulle gå ner där när jag läser beskrivningen (är lite av en klaustrofobist, och väljer då en sån här hobby ;) hur hänger det ihop :p ) men också för att jag måste tvärs över hela Sverige för att besöka Sthlm men det är ändå otroligt intressant att läsa- och att äntligen få konkret fakta om vad det är för ställe. Är "brunnen" stort, av att läsa så verkar det vara ganska stort, används det till någon nu, alltså av kommunen/staten?

tack än en gång för informationen, det lugnar sinnet lite grann och det är skönt att veta vad de omdiskuterade platserna är för nått :p
Användarvisningsbild
k4r4t3k4n4k4s
Inlägg: 942
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 07:05
Kontakt:

Inlägg av k4r4t3k4n4k4s »

Framförallt är det gött att se att forumet levererar även här!
Användarvisningsbild
LowAndSlow
Inlägg: 1331
Blev medlem: lör 20 sep 2008, 13:02

Inlägg av LowAndSlow »

Mycket bra inlägg "Kungen"! På tre inlägg har du lyckats förklara för oss okunniga vad Flashback inte lyckats med på 57 sidor.
Är otroligt glad att forumet lyckas leverera i ämnen som dessa, se bara vad en mer mogen attityd gör för ett forum.
http://www.lagochlangsam.se/

Gud och soldaten hedrar vi när ofred råder och de står oss bi. Men när fred råder och fyllda är faten, glömma vi gud och föraktar soldaten
Skriv svar