Frågor om Drömmarnas Brunn

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Superskunk
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 07:05

Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av Superskunk »

Tjenare,

Hittade ingången som inte är låst till Drömmarnas Brunn, men jag förstår inte vart bajshavet är någonstans, och vart finns det larm? När man kommer in, sedan går man vänster i den långa korridoren som lutar lite nedåt, där finns det en liten "dörr", vid en brandsläckare, den står på glänt, larmat eller?

Om man svänger höger vid brandsläckaren, så finns det ett lång, smal tunnel med en skateboard i typ.. (inte längre), någon som har varit där inne? Men precis innan tunneln så är det ett rum, larmat?

Vem fasen har byggt trä plattformen där dagboken ligger :p ?

Mvh
Användarvisningsbild
Sincro
Inlägg: 589
Blev medlem: lör 08 aug 2009, 00:41

Inlägg av Sincro »

Bajshavet? Det var ett magnifikt namn får jag säga, speciellt på något man vill besöka.

"Efter regnet kommer solsken, det tycker jag är så jättebra!"
Användarvisningsbild
bunkrologen
Inlägg: 1858
Blev medlem: sön 07 dec 2008, 17:30

Inlägg av bunkrologen »

Diskutera detta skitställe på FB i stället...
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Sv: Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av Grishnac »

Uppsträckning i tråden, gör en tydligare frågeställning och markera syftet med tråden på ett bättre sätt annars stänger jag den.


Exkrementhumor hör hemma i sandlådan och inte här.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""bunkrologen""]Diskutera detta skitställe på FB i stället...[/quote]
Jag tycker att de kan diskutera det här. För oss som inte hänger på FB och ändå vill veta, kan det ju vara kul att läsa en seriös diskussion här istället.

[quote=""Grishnac""]Uppsträckning i tråden, gör en tydligare frågeställning och markera syftet med tråden på ett bättre sätt annars stänger jag den.[/quote]

Det är ju en massa frågor i första inlägget? Eller?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Frohike""]



Det är ju en massa frågor i första inlägget? Eller?[/quote]



Det är en massa diffusa frågor men inget konkret, inte heller något som känns speciellt seriöst. Själva syftet med tråden är också väldigt vag, vad är TS ute efter? Att hitta platsen kan det ju inte vara eftersom det uppenbarligen redan är gjort, är det att få reda på vad som är larmat? I så fall rekommenderar jag att man istället frågar vad som är larmat i "Drömmarnas brunn" dom som vet kan garanterat svara på den frågan ändå.

Jag tror inte att någon som är seriös inom hobbyn har så särskilt stort intresse av den här platsen alls, tråden blir snarare en hög med trams som snabbt växer och skapar en miljö som är snart omöjlig att moderera och hålla en vuxen nivå på - som exempel på detta lämnar jag tråden om samma plats på tidigare nämnt forum.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Superskunk
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 07:05

Inlägg av Superskunk »

[quote=""Grishnac""]Det är en massa diffusa frågor men inget konkret, inte heller något som känns speciellt seriöst. Själva syftet med tråden är också väldigt vag, vad är TS ute efter? Att hitta platsen kan det ju inte vara eftersom det uppenbarligen redan är gjort, är det att få reda på vad som är larmat? I så fall rekommenderar jag att man istället frågar vad som är larmat i "Drömmarnas brunn" dom som vet kan garanterat svara på den frågan ändå.

Jag tror inte att någon som är seriös inom hobbyn har så särskilt stort intresse av den här platsen alls, tråden blir snarare en hög med trams som snabbt växer och skapar en miljö som är snart omöjlig att moderera och hålla en vuxen nivå på - som exempel på detta lämnar jag tråden om samma plats på tidigare nämnt forum.[/quote]

Som är seriös med sin hobby? Vissa gillar underjorden, och drömmarnas brunn är i princip underjorden!
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Superskunk""]Som är seriös med sin hobby? Vissa gillar underjorden, och drömmarnas brunn är i princip underjorden![/quote]

Jo men "bajshavet" känns knappast som något påhittat av en person med ett seriöst intresse för UE. Dessutom är väl stället knappast svårt att hitta information om i den oändliga tråden på FB?
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Superskunk
Inlägg: 25
Blev medlem: tis 22 sep 2009, 07:05

Inlägg av Superskunk »

[quote=""Grishnac""]Jo men "bajshavet" känns knappast som något påhittat av en person med ett seriöst intresse för UE. Dessutom är väl stället knappast svårt att hitta information om i den oändliga tråden på FB?[/quote]

Det kallas "bajsvattnet" för det är kloakvatten där, (bajs och kiss)
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Grishnac""]Jo men "bajshavet" känns knappast som något påhittat av en person med ett seriöst intresse för UE. Dessutom är väl stället knappast svårt att hitta information om i den oändliga tråden på FB?[/quote]
Kanske, men frågan är var man ska dra gränsen för vilka som är seriösa och vilka som inte är det. Jag bor inte i de delarna av sverige, så jag har inte så bra koll på vad "Drömmarnas Brunn" är för något. Har helt enkelt inte haft intresse att ta reda på det, jag har bara sett namnet ungefär 10 000 gånger på FB. Och jag vet också att det anses vara bland de n00b-igaste ställena som finns, bannlyst för en "erfaren och respekterad UE:are" att diskutera. Hur som helst. Jag bryr mig inte så mycket, inte alls om detta stället specifikt. Jag vill bara inte att folket på andra forum ska få vatten på sin kvarn när det gäller att 28ds är ett pretentiöst elit-UE-forum.
Skriv svar