Frågor om Drömmarnas Brunn

Grottor, tunnlar, gruvor, kloaker, trummor etc.

Moderatorer: 28Dagarsenare, benkar, Klingen, kristofer, Tomt & Öde

Användarvisningsbild
daytripper72
Inlägg: 545
Blev medlem: ons 11 feb 2009, 20:30

Inlägg av daytripper72 »

Stå på dig G!
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""CB Milton""]Att börja diskutera var larm sitter på något obskyrt ställe under jord fullt med exkremiteter känns inte särskilt seriöst. Om det är larmat så är det en signal tillräckligt tydlig att där har man inte att göra. Kommentarer på det är överflödiga. Fattar man inte det så får man lära sig det den hårda vägen. Vill ni diskutera larmade kloakrör under jord, gör det på FB. Drömmarnas Brunn är lika intressant som Riksbunkern.[/quote]
Tycker du ja. Vissa har ju inte exakt samma åsikt som alla andra. Dock håller jag med om att det inte finns något behov att diskutera detta här, då all info man någonsin kan tänka sig vilja veta om stället finns på FB. Och nej, jag tycker inte heller det låter särskilt intressant. Om personen ifråga är seriös kan varken du eller jag svara på.
Och ang larm (trots att du undanbad respons på det), det kan jag hålla med om. Det är dock inget som säger att ett larmat ställe är farligare än ett som inte är larmat. Men det är meningslöst att diskutera.
Hur som helst, jag bryr mig inte om ni låser denna tråden, jag kunde inte vara mer ointresserad av ämnet. Tycker bara att det är lite trist att en person ska säga vad som är intressant och seriöst, och vad som inte är det.
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""Frohike""]Tycker bara att det är lite trist att en person ska säga vad som är intressant och seriöst, och vad som inte är det.[/quote]

Vad som är intressant är väl upp till var och en men vad som är seriöst finns det väl ändå en någorlunda vedertagen måttstock på? Förvisso kopplad till ett visst mått av ålder, men ändå.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
Användarvisningsbild
FRH
Inlägg: 430
Blev medlem: ons 07 jan 2009, 17:09
Kontakt:

Inlägg av FRH »

[quote=""Grishnac""]Vad som är intressant är väl upp till var och en men vad som är seriöst finns det väl ändå en någorlunda vedertagen måttstock på? Förvisso kopplad till ett visst mått av ålder, men ändå.[/quote]
Jo. Det är sant, nånstans måste man ju dra gränsen.
Användarvisningsbild
DMT
Inlägg: 1029
Blev medlem: mån 19 jan 2009, 18:55
Ort: Karlskrona

Inlägg av DMT »

Med risk att verka som en gamling från landet. Vad är DB egentligen? kollade igenom tråden på FB (skummade snabbt) utan att fatta vad det är, de flesta bilder var bortplockade. I slutet av tråden fanns bilder på några rör samt en låst larmad dörr i ett (antagligen) avlopp. Är det liksom inte mer, nåt rum, skyddsrum eller nåt lite mer spännande?

Detta är inte nån diss av nån annans intresse för avlopp/underjord/kulvertar, utan mer att tråden på FB bestod ju av runt 650 inlägg på 55 sidor. Jag får ju intrycket av att det är nåt magnifikt och fantastiskt som väntar därnere inte bara ett avlopp med ett bajsbad i slutet :confused :?

Skulle nån kunna förbarma och orka förklara lite kortfattat vad det egentligen är?
Användarvisningsbild
Grishnac
Inlägg: 2936
Blev medlem: ons 10 sep 2008, 18:08
Kontakt:

Inlägg av Grishnac »

[quote=""DMT""]Med risk att verka som en gamling från landet. Vad är DB egentligen? kollade igenom tråden på FB (skummade snabbt) utan att fatta vad det är, de flesta bilder var bortplockade. I slutet av tråden fanns bilder på några rör samt en låst larmad dörr i ett (antagligen) avlopp. Är det liksom inte mer, nåt rum, skyddsrum eller nåt lite mer spännande?

Detta är inte nån diss av nån annans intresse för avlopp/underjord/kulvertar, utan mer att tråden på FB bestod ju av runt 650 inlägg på 55 sidor. Jag får ju intrycket av att det är nåt magnifikt och fantastiskt som väntar därnere inte bara ett avlopp med ett bajsbad i slutet :confused :?

Skulle nån kunna förbarma och orka förklara lite kortfattat vad det egentligen är?[/quote]


Vad jag vet så är det bara ett utrymme under staden som någon tyckte var väldigt spännande och döpte till något så romantiskt som Drömmarnas brunn, sedan har det blivit föremål för det som alla stockholms underjordsplatser blivit, folk ställer dit saker dom kallar konst.......eller nåt.
Bien faire et laisser dire

Ruinturistens äventyr: http://www.ruinturist.se
västkust
Inlägg: 31
Blev medlem: mån 08 dec 2008, 11:51
Kontakt:

Inlägg av västkust »

måste vi ha denna sortens disksioner här håll den sortens tjat på fb i stället
Somnium
Inlägg: 44
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 21:54

Sv: Frågor om Drömmarnas Brunn

Inlägg av Somnium »

DB är lika intressant som det sk. Tunnelfolket...Gällande plattformen där inne så är det Soma och Cell-Z som har byggt den...Stället blev känt under ett "verklighetsspel" då Soma hade ett tillhåll där nere...Vill ni veta mer om tunnelfolket så kolla runt på FB, står en del saker där...Och det är inte "bajsvatten" inne i det där rummet, det är vanligt vatten som är smutsigt...
Användarvisningsbild
Saddam
Inlägg: 4358
Blev medlem: tis 30 sep 2008, 15:02
Kontakt:

Inlägg av Saddam »

[quote=""DMT""]
Skulle nån kunna förbarma och orka förklara lite kortfattat vad det egentligen är?[/quote]
Även jag har funderat över detta... vad är det för ställe från början?
"-Admin, vem, jag? Näe... bara diktator och
självutnämnd femstjärnig forumgeneral."
★★★★★
Skriv svar